Gå til innhold

utsette menstruasjonen med synfase p-piller


Gjest trudi

Anbefalte innlegg

Gjest trudi

Hei.

Jeg er ei jente på 20 år som begynte på synfase p-piller for to uker siden. Nå har det seg slik at jeg skal på ferie om to uker, og da har jeg jo menstruasjon.. Derfor lurte jeg på om jeg kan utsette mensen selv om jeg har brukt p-pillen i bare to uker (3 uker når jeg skal utsette den) og hvordan jeg gjør dette? (har brett med 28 piller - betyr det at jeg skal hoppe over de 7 røde "ubetydelige" pillene og begynne rett på neste brett?)

På forhånd takk (kan ikke ringe legen min, for hun har ferie...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til trudi

Det er ikke så lett å endre syklus med tre-fase piller som Synfase. Men hopp over de røde og ta de hvite fra et nytt brett. Jeg tror det hindrer blødning bedre enn om du fortsetter med de blå tabletter.

Gi tilbakemelding, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miraing

Svar til trudi

Det er ikke så lett å endre syklus med tre-fase piller som Synfase. Men hopp over de røde og ta de hvite fra et nytt brett. Jeg tror det hindrer blødning bedre enn om du fortsetter med de blå tabletter.

Gi tilbakemelding, vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg forsøkte å utsette mensen med Synfase p-piller. Det gikk i et par dager, men så fikk jeg mensen. Jeg har også opplevd at mensen kommer før jeg er ferdig med brettet (jeg har brett med 21 piller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jellyfish

Jeg forsøkte å utsette mensen med Synfase p-piller. Det gikk i et par dager, men så fikk jeg mensen. Jeg har også opplevd at mensen kommer før jeg er ferdig med brettet (jeg har brett med 21 piller)

Hei!! Takker for svar :))

Bare lurte på om du tok de blå pillene eller om du tok de hvite når du forsøkte å utsette mensen?

Håper selvfølgelig at det går bra..., men... jaja :))

Har opplevd det lignende som deg angående mensen og bruk av synfase - jeg har fått blødninger før jeg er ferdig med brettet - om det er mensen eller om det ikke er det vet jeg ikke - det finner jeg ut når jeg liksom skal ha mensen...

Uansett, takker for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jellyfish

Svar til trudi

Det er ikke så lett å endre syklus med tre-fase piller som Synfase. Men hopp over de røde og ta de hvite fra et nytt brett. Jeg tror det hindrer blødning bedre enn om du fortsetter med de blå tabletter.

Gi tilbakemelding, vennlig hilsen Mette H Moen

Hei.. enda ett spørsmål om utsettelsen..

De fem siste tablettene på brettet (før de røde begynner) er blå.. skal jeg ta disse og så fortsette på de hvite på et nytt brett?

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...