Gå til innhold

NHD - tilleggsmedisin til SSRI


Gjest i tvil nå

Anbefalte innlegg

Gjest i tvil nå

På grunn av kraftig diaré etter at jeg trappet opp til 100mg Zoloft, har jeg nå gått ned til 50mg. Har vært på 50mg siden torsdag. Neste torsdag skal jeg tilbake til legen, hvis depresjonen da er tilbake, må vi legge på et annet medikament.

Legen snakket om Remeron. Jeg har sett en som skrev her at hun sover 11-12 timer om natten på 15mg Remeron. Det har jeg ikke tid til ! Jeg har ansvar for etpar små barn. Jeg har ikke noe lyst på vektøkningen heller.

Ville Tolvon vært et alternativ ? Argumenter for/mot ?

Forresten, legen sa at jeg ville få angstforverring når jeg trappet ned. Så langt er jeg snarere bedre enn verre. Kan jeg regne med at faren er over nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Tovon gir stort sett de samme av de bivirkningene du ikke ønsket. Jeg ble kjempesløv av 30 mg tovlon. Men du kal selvfølgelig ta litt mindre enn det, hvis du skal bruke den mot søvnen. Hvis ikke, ville jeg kanskje ha byttet ut hele zoloften. Vet ikke om man kan kombinere zoloft og f.eks efexor jeg? Jeg er ingen lege, forteller kun om egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tovon gir stort sett de samme av de bivirkningene du ikke ønsket. Jeg ble kjempesløv av 30 mg tovlon. Men du kal selvfølgelig ta litt mindre enn det, hvis du skal bruke den mot søvnen. Hvis ikke, ville jeg kanskje ha byttet ut hele zoloften. Vet ikke om man kan kombinere zoloft og f.eks efexor jeg? Jeg er ingen lege, forteller kun om egne erfaringer.

Hei! Jeg går på 30 mg Remeron daglig. Tar det en times tid før sengetid. Det eneste jeg har opplevd av bivirkninger er økt appetitt. Ellers sov jeg en del de to første ukene. Dette avtar etterhvert.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg går på 30 mg Remeron daglig. Tar det en times tid før sengetid. Det eneste jeg har opplevd av bivirkninger er økt appetitt. Ellers sov jeg en del de to første ukene. Dette avtar etterhvert.

Lykke til! :-)

Hvorfor tar du remeron? F.eks. istedet for SSRI? Eller i tillegg til SSRI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du remeron? F.eks. istedet for SSRI? Eller i tillegg til SSRI?

Pga. at den har få bivirkninger og virker bra som sovemedisin for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...