Gå til innhold

svie i endetarm

Anbefalte innlegg

i lange tider har jeg hatt gangsår ved kjønnsorganene på grunn av bruk av bind. Dette er jeg nå kvitt, me har storeplager med endetarmen og området rundt der. Jeg har sår der, som både svir og klør noe vanvittig. Av gynekologen fikk jeg beskjed om at jeg kunne bruke litt kortisonsalve for å hele det, men det hjelper lite. resultatet er at jeg irriterer såret voldsomt og det blør mer der enn ved menstruasjon. Det er selvfølgelig heller ikke behagelig å gå på do med dette. Jeg er under utredning for intoleranse av div. matvarer og jeg tror jeg har litt kontaktallergi også. I alle fall får jeg mye eksem når jeg er i kontakt med div. stoffer.

Spørsmålet mitt er egentlig: tror du jeg kan få disse sårene ved endetarmen på grunn av WC Blue dorens som jeg har i doen? At huden reagerer allergisk på denne? Jeg har nemlig ofte diare og det har en tendens til å sprute opp igjen........ Dette svir voldsomt og da begynte jeg å tenke på dette. For det var faktisk mye bedre en periode da jeg hadde glemt å kjøpe inn denne dorensen.

Håper du kan gi meg noen svar,

hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13266-svie-i-endetarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære ann

Alle kjemikalier kan irritere en hud som fra før av er sår og ømfindtlig. Derfor gjør du nok klokt i å prøve å unngå at et slikt stoff som Dorens kommer i kontakt med huden. Men Dorens er selvfølgelig ikke årsaken til plagene dine. Prøv og ikke bruke noen kjemikalier i doen en stund og skyll godt flere ganger når du har vasket den med vaskemiddel. Unngå såpe når du vasker deg, særlig der du er sår, men det passer du vel på.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13266-svie-i-endetarm/#findComment-64724
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...