Gå til innhold

Kink i nakken

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har de siste par ukene vært plaget med at når jeg vrir litt fort på hodet, så plutselig "knaser" det inni nakken. Det gjør vondt i nakken, skulderen og helt ned i armen, av og til også nedover ryggen. Men det går fort over igjen, sitter igjen med bare litt ømhet og stivhet i nakken og skulder / arm.

Smertene sitter i hovedsak på høyre side, men innimellom på venstre side også. Jeg har sånne "kink" omtrent daglig, og er rett og slett redd for å få et skikkelig "kink" så jeg ikke skal klare å bevege hodet.

Bør jeg gå til lege med dette, eller bare se det an? Kan det skje noe "farlig" i nakken?

Jeg har ikke hatt noen skader eller whip-lash, har ikke slått meg eller forstrukket meg, så jeg aner ikke hva smertene kommer av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13276-kink-i-nakken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til polaris

Denne typen "kink" i nakken er vanligvis ufarlig, men det kan som du beskriver gjøre vondt. Enkelte med stive muskler og sener i nakke/skuldre kan oppleve slike symptomer ofte uten at det er noe strukturelt galt inne i nakken eller ryggrad.

Dog synes jeg et besøk hos legen kan være fornuftig siden du ikke har hatt disse plagene tidligere, og ei heller angir noen direkte smerter fra nakkeområdet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13276-kink-i-nakken/#findComment-64968
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...