Gå til innhold

GAD,nhd


zanee

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvorfor virker Temgesic bedre på min kroniske GAD lidelse enn noe SSRI inkl.Efexor ?

Benezopiner virker heller ikke.(ubetydelig)

Kan det være en ide for meg å komme til kompetansesenteret, når jeg ikke har fått hjelp med min GAD. Hatt jevnlig kontakt med psykiatrien i 13 år..Er det noe mer å gjøre der..

Fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Jeg på min side kan ikke skjønne at det burde være noe i veien for at du skulle få en henvisning til kompetansesenteret. Du har jo slitt veldig lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvor for slutter ikke de narkomane å ruse seg?

Svaret er vel at opiater tar bort alle plager en har (for en tid), og det gir vellystfølelse.

Jeg vil tro at morfin/heroin (og andre opiater) på kort sikt er bedre angstdempere enn både SSRI og benzo.

Årsaken til at opiater likevel ikke brukes burde være åpenbare.

Om du vil ha noe å hente på kompetansesenteret, er først og fremst avhengig av deg. Angstbehandling krever langvarig, beinhard jobbing av en pasient som er villig tl å ta på seg mye angst og ubehag for å nå et mål. Er du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flammefugelen

Jeg på min side kan ikke skjønne at det burde være noe i veien for at du skulle få en henvisning til kompetansesenteret. Du har jo slitt veldig lenge!

Hva er GAD?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor for slutter ikke de narkomane å ruse seg?

Svaret er vel at opiater tar bort alle plager en har (for en tid), og det gir vellystfølelse.

Jeg vil tro at morfin/heroin (og andre opiater) på kort sikt er bedre angstdempere enn både SSRI og benzo.

Årsaken til at opiater likevel ikke brukes burde være åpenbare.

Om du vil ha noe å hente på kompetansesenteret, er først og fremst avhengig av deg. Angstbehandling krever langvarig, beinhard jobbing av en pasient som er villig tl å ta på seg mye angst og ubehag for å nå et mål. Er du det?

Takk for svaret ditt.

Jeg er litt i tvil, for jeg vet ikke noen måte å kjempe på. Fordi lidelsen er så sterk og jeg føler jeg gjør det beste ut av den. Er uføretrygdet, men har deltidsjobb. Det beste jeg kan klare..

Men har fullstendig stagnert pga av utbrudd av GAD lidelsen for 13 år siden.

Lidelsen "runs in the family" men noen biologisk årsak ikke funnet, selv om jeg personlig tror den må finnes. Men i 2004 er man ikke kommet langt nok forskningsmessig.

Det kan kanskje være vanskelig når jeg tror på dette og "vet" jeg har rett. Hva mener du ?

Takk for tilbake mld !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg på min side kan ikke skjønne at det burde være noe i veien for at du skulle få en henvisning til kompetansesenteret. Du har jo slitt veldig lenge!

Takk W !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor for slutter ikke de narkomane å ruse seg?

Svaret er vel at opiater tar bort alle plager en har (for en tid), og det gir vellystfølelse.

Jeg vil tro at morfin/heroin (og andre opiater) på kort sikt er bedre angstdempere enn både SSRI og benzo.

Årsaken til at opiater likevel ikke brukes burde være åpenbare.

Om du vil ha noe å hente på kompetansesenteret, er først og fremst avhengig av deg. Angstbehandling krever langvarig, beinhard jobbing av en pasient som er villig tl å ta på seg mye angst og ubehag for å nå et mål. Er du det?

Hei NHD.

Du stilte meg et spørsmål.

Kan du svare meg på det andre innlegget til deg om du har tid ?

Takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for svaret ditt.

Jeg er litt i tvil, for jeg vet ikke noen måte å kjempe på. Fordi lidelsen er så sterk og jeg føler jeg gjør det beste ut av den. Er uføretrygdet, men har deltidsjobb. Det beste jeg kan klare..

Men har fullstendig stagnert pga av utbrudd av GAD lidelsen for 13 år siden.

Lidelsen "runs in the family" men noen biologisk årsak ikke funnet, selv om jeg personlig tror den må finnes. Men i 2004 er man ikke kommet langt nok forskningsmessig.

Det kan kanskje være vanskelig når jeg tror på dette og "vet" jeg har rett. Hva mener du ?

Takk for tilbake mld !

Mvh

Det er helt klart at i GAD er det en betydelig genetisk komponent.

Siden de aller fleste vokser opp med sine biologiske foreldre, går genetisk og sosial arv hånd i hånd og forsterker hverandre.

Ikke bare får en gener for bekymring, en lærer også at en skal/bør bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...