Gå til innhold

Borderline og Litium


hvem er jeg?

Anbefalte innlegg

Kan Litium ha god effekt på mennesker med Borderline pers. forstyrrelse? Eller er det mer sannsynlig at man er bipolar om Litium virker bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ung jente-76

Lithium er egentlig ment for bipolar lidelse som het manisk depresiv før. Jeg gikk over fra Lithium til Lamictal som har mindre bivirkning og da de endret min diagnose fra borderliner, bipolar til kun borderliner. jeg ville anbefalt deg å høre med legen din ang. lamictal. Jeg er veldig fornøyd med lamictalen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lithium er egentlig ment for bipolar lidelse som het manisk depresiv før. Jeg gikk over fra Lithium til Lamictal som har mindre bivirkning og da de endret min diagnose fra borderliner, bipolar til kun borderliner. jeg ville anbefalt deg å høre med legen din ang. lamictal. Jeg er veldig fornøyd med lamictalen,

Men hadde du noen effekt av Litium i det hele tatt. I tilfelle du hadde, hva ble bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung jente-76

Men hadde du noen effekt av Litium i det hele tatt. I tilfelle du hadde, hva ble bedre?

Jeg ble volsomt trøtt og fikk en ustoppelig matlyst.. gikk opp 10kg i vekt selv om jeg var MEGET streng i matinntaket mitt. Slik var jeg i 3måneder, så begynte trøttheten å gå litt over, men var fortsatt kjempe slapp og jeg følte meg roligere innvendig, men da byttet jeg psykiater og tok nye grundigere tester og begynte nedtrappingen for å begynne på Lamictal. lithiumen har en del bivirkninger som jeg ikke likte, har ikke hatt noen av Lamictalen bortsett fra brekninger og kvalmhet i opptrappingafasen.. men ikke nå mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...