Gå til innhold

Hjelp jeg er så redd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest tantepose

Du har angst, det har jeg hatt i mange år og livet var i perioder ett helvete, men så lærte jeg meg å møte angsten og det som funker for meg nå er når jeg kjenner anfallene komme er å ringe noen jeg kan snakke lenge med, vaske hus tak/vegger etc. jogge en tur, så en kan trygt si at jeg

løper fra det men jeg kveler iallfall ting i begynnelsen.

Det jeg ikke takler er hvis jeg får "annfall" om natten hvis jeg ligger søvnløs.

Jeg tenker på deg, lykke til :-)

Det er angst.

Angst er jævlig.

Det som kan hjelpe, er å finne på noe å gjøre når angsten kommer. Før du blir helt fanget av alle tankene. Hva som helst; pc-spill, gå i butikker, gå en tur, besøke noen, ringe til noen, vaske, - hva som helst som gjør at du ikke fortsetter med den tankerekken som helt sikkert kommer. For det blir bare verre når en tenker for mye. Og etterhvert som angstanfallet utvikler seg, kommer mer og mer tanker. Og en blir helt utav seg av alle tankene tilslutt.

Det som også kan være lurt, er å prøve å ta kontroll over angsten når du kjenner at den kommer. Spør deg selv; hva gjorde at du begynte å bli redd? Hva utløste dette? Og videre, hva er det verste som kan skje? På den måten kan du ta kontroll over angsten før den tar kontroll over tankene dine.

Jeg ville også tatt kontakt med en psykolog, som kan hjelpe deg med å få kontroll over angstanfallene. Når du tar kontroll, vil de bli sjeldnere og etterhvert borte. Fordi du vet hva du må gjøre for å stoppe dem når du kjenner at de kommer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...