Gå til innhold

Stein på brystet

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste halve året kjent et trykk mot brystet og smerter, særlig når jeg ligger nede på siden. Jeg veksler mellom å tro at det er hjertet mitt, lungene mine, brystkreft, ribbein eller bare muskelsmerter (som andre sier at det sikkert er, i og med at jeg er i 20-årene, og alt for ung til å ha hjerteproblemer/lungekreft.) (Jeg er en veldig hypokondersk røyker, som har lyst til å slutte hver dag, men ikke gjør det.) Smertene er ikke på noe konkret sted, det gjør bare vondt, som om det verker inne i selve brystbeinet, eller kanskje i puppene mine, og det er tungt å puste dypt inn. I tillegg kan jeg bli veldig kortpustet når jeg går i trapper (på jobben,) men jeg kan gå flere timer på tur i fritiden uten å bli særlig sliten. Jeg merker også fra tid til annen at hjertet mitt "løper løpsk," særlig under stress, omtrent 1 gang i uken. Jeg synes det har vart såpass lenge at jeg har lyst til å finne ut hva det er, men jeg lurer på hva jeg skal be legen teste. Kan det være så enkelt som stress og muskelspenninger, og bør jeg uansett gå til en undersøkelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13292-stein-p%C3%A5-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Som du er inne paa selv, saa kan dette likne paa stress/symptomer. Naar man puster paa toppen av lungene, kan foelelsen bli noe liknende det du beskriver. men astmatikere har ogsaa denne steinen for brystet noen ganger, og det hadde kanskje vaert en ide aa kontakte en lungelege for aa faa tatt noen lungefunksjonsproever. Du er som du sier i yngste laget til hjerteproblemer, men her kan stress spille inn, og det er du ikke for ung til aa lide under.

Det er ikke lett aa si noe saerlig mer, her maa nesten en lege kjenne paa og lytte paa deg, tror jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13292-stein-p%C3%A5-brystet/#findComment-64741
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...