Gå til innhold

Gjestene er her enda..

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker alene-tid
Skrevet

Og nå har de bodd her i over en mnd. Lenge! Nå forstår jeg hvorfor moren min ble irritert når hun hadde handlet og plutselig var alt spist opp... Vi hadde middag som skulle varmes i kveld, men den har de spist. Jeg har altså sagt at de må føle seg som hjemme og bare forsyne seg, men denne middagen hadde de allerede spist og ikke vi. Og de er så trege med å lete etter jobb og leilighet. De skulle flytte ned til foreldrene våre, men nå synes de (foreldrene) at de kan bli boende hos oss. Mannen min synes det er fint, og det er koselig. Men travelt! Og jeg ønsker å være alene litt med mannen min. Gjestene er også oppe til sene natten, og står opp etter klokken ett om dagen. Så jeg blir vekket om natten av at det går i dører (huset er lytt, og jeg sover lett). Huff!!

Skrevet

Kanskje dere skulle ha et lite møte hvor du tar opp problemene. Dette hørtes ikke trivelig ut.

Skrevet

Hvem i all verden er disse gjestene, da? Familie, eller venner?

Uansett, hvorfor sier du ikke fra? Jeg villa aldri hatt noen boende her på ubestemt tidspunkt, det får da være måte på å ta seg til rette!

Hadde det vært meg, hadde jeg bedt dem flytte. Besøk er en ting, dette minner mer om invadering, syns jeg.

Skrevet

Har du sagt ifra til de det gjelder, og ikke bare her på DOL?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Nå er dette i alle fall tredje klagerunde her på DOL, så jeg tipper at du ikke sier ifra til dem det gjelder? Du må ta deg sammen, si ifra. Her begynner det å bli litt anmassende etter hvert siden du tydeligvis ikke tar til deg de rådene du får her på DOL. Det er like før jeg begynner å tenke "til pass for deg".

:-)

Gjest Rettut person
Skrevet

Bare si det rett ut!

Dette er ikke noe hotell eller restaurant... De får finne seg i noe annet fordi du trenger tid med din mann og har sovet veldig dårlig pga dem. Det er ditt hjem og der skal du trives, ferdig med det og finito :)

Skrevet

Herregud, dere må jo si fra da! Om dere bare lar de fortsette på den måten klarer jeg ikke helt og synes synd på dere heller...

Gjest ønsker alene-tid
Skrevet

Herregud, dere må jo si fra da! Om dere bare lar de fortsette på den måten klarer jeg ikke helt og synes synd på dere heller...

Jeg har faktisk sagt ifra.

Gjest ønsker alene-tid
Skrevet

Nå er dette i alle fall tredje klagerunde her på DOL, så jeg tipper at du ikke sier ifra til dem det gjelder? Du må ta deg sammen, si ifra. Her begynner det å bli litt anmassende etter hvert siden du tydeligvis ikke tar til deg de rådene du får her på DOL. Det er like før jeg begynner å tenke "til pass for deg".

:-)

Du.. jeg har sagt ifra, og tatt råd! Beklager at det ble mye masing, men jeg måtte få litt ut.

Gjest ønsker alene-tid
Skrevet

Har du sagt ifra til de det gjelder, og ikke bare her på DOL?

Ja, det har jeg.

Gjest ønsker alene-tid
Skrevet

Hvem i all verden er disse gjestene, da? Familie, eller venner?

Uansett, hvorfor sier du ikke fra? Jeg villa aldri hatt noen boende her på ubestemt tidspunkt, det får da være måte på å ta seg til rette!

Hadde det vært meg, hadde jeg bedt dem flytte. Besøk er en ting, dette minner mer om invadering, syns jeg.

Det er et søsken med kjæreste, som har bodd et annet sted og skal flytte hit. Jeg visste ikke hva jeg sa ja til, siden jeg trodde det var for en kort stund. De kunne flyttet til foreldrene våre som bor på samme sted, men foreldrene mener nå at de bare kan bo her. Sist helg pakket de som bor her for å dra til dem, men så gikk altså det i vasken. Gjestene har lyst å bo hos foreldrene våre litt, også siden de har bodd her så lenge nå. Takk for svar.

Gjest ønsker alene-tid
Skrevet

Hva slags gjester er dette her?

Et søsken med kjæreste. De er selvsagt velkomne, men nå begynner det å bli litt for lenge...

Gjest ønsker alene-tid
Skrevet

Kanskje dere skulle ha et lite møte hvor du tar opp problemene. Dette hørtes ikke trivelig ut.

Jeg har sagt ifra, og de ønsker også å flytte til foreldrene våre siden de har bodd her lenge(men foreldrene mener de kan bli her).

Gjest ønsker alene-tid
Skrevet

Bare si det rett ut!

Dette er ikke noe hotell eller restaurant... De får finne seg i noe annet fordi du trenger tid med din mann og har sovet veldig dårlig pga dem. Det er ditt hjem og der skal du trives, ferdig med det og finito :)

Takk for svar.

Skrevet

Ja, det har jeg.

Da må du gjenta, og kanskje si ifra klarere hvilke regler som gjelder.

Det må jo være en selvfølge at så langtidsboende gjester bidrar til matlaging, innkjøp, husarbeid osv.

Gjest ønsker alene-tid
Skrevet

Da må du gjenta, og kanskje si ifra klarere hvilke regler som gjelder.

Det må jo være en selvfølge at så langtidsboende gjester bidrar til matlaging, innkjøp, husarbeid osv.

Ja, det mener jeg også. Men det blir meg som handler inn, for de har så lite penger. Skal prøve å snakke med dem igjen. Det er litt vanskelig å forklare, men det er på en måte anstrengende/stress å ha noen andre i huset hele tiden.

Gjest mange muligheter
Skrevet

Skylder du disse folkene penger? Har de kontakter med torpedoer? Eller hvilke andre katastrofer er du redd for ved å si TYDELIG ifra? Ved å true med å bytte lås i ytterdøra og sette bagasjen på trappa?

Beklager, men jeg kan altså ikke synes synd på deg hvis du ikke klarer å gjøre mer inntrykk på dem.

Er du også sikker på at du ikke dobbeltkommuniserer? Hvis du sier "bare forsyn dere", men mener de skal unngå visse deler av maten, har de da fått klar beskjed om hvilke deler av maten? Hvorfor ikke ha hver sin del av kjøleskapet?

Gjest ønsker alene-tid
Skrevet

Skylder du disse folkene penger? Har de kontakter med torpedoer? Eller hvilke andre katastrofer er du redd for ved å si TYDELIG ifra? Ved å true med å bytte lås i ytterdøra og sette bagasjen på trappa?

Beklager, men jeg kan altså ikke synes synd på deg hvis du ikke klarer å gjøre mer inntrykk på dem.

Er du også sikker på at du ikke dobbeltkommuniserer? Hvis du sier "bare forsyn dere", men mener de skal unngå visse deler av maten, har de da fått klar beskjed om hvilke deler av maten? Hvorfor ikke ha hver sin del av kjøleskapet?

Den ene er i familien. Vi skylder dem ikke penger.. Takk for tips om kjøleskapet:)

Gjest bestem sjøl!
Skrevet

Jeg har sagt ifra, og de ønsker også å flytte til foreldrene våre siden de har bodd her lenge(men foreldrene mener de kan bli her).

Er det foreldrene dine som bestemmer for deg hvem du skal innlosjere i huset ditt??

Merkelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...