Gå til innhold

Er så lei av mine muffinser - noen som har oppskrift på bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har verdens beste muffins-oppskrift her?!

Er så dritt lei min - og dei er ikkje gode! :)

Skrevet

åMuffins

14 stk.

Tilberedelsetid: ca. 45 minutter

Ingredienser

100 g smør eller margarin,1 ½ dl Sukker,2 egg,2 ½ dl hvetemel,1 ts bakepulver,papirformer

Fyll:2 dl friske bær eller 3 ss kakao eller 1 dl rosiner eller revet skall av 1 sitron eller 2 ts kardemomme eller 2 ts Vaniljesukker eller 1 dl hakket sjokolade

1. Sett ovnen på 225 ºC. Sett papirformene på en stekeplate.2. Smelt matfettet, og la det avkjøles.3. Visp egg og sukker til en luftig eggedosis.4. Bland sammen melet, bakepulveret og ett av fyllene. Bruker du friske bær, skal ikke disse tilsettes før røren er blitt helt over i formene. Rør blandingen inn i eggedosisen.5. Fordel røren i formene, og fyll dem litt mer enn halvfulle.6. Stek midt i ovnen i ca. 12 minutter.Avkjøles på en rist.

Det beste fyllet er kokesjokolade i biter!!!!!

Gjest Persille
Skrevet

Kjøp Toro sine, de er verdens beste =)

Og det beste er at det bare tar tre minutter å blande og heller i former, så er de klare for ovnen!

Skrevet

Kjøp Toro sine, de er verdens beste =)

Og det beste er at det bare tar tre minutter å blande og heller i former, så er de klare for ovnen!

Neiiiii - det strider mot mine prinsipper - IKKE noe fra pakke... til nøden sauser :)

Gjest Persille
Skrevet

Neiiiii - det strider mot mine prinsipper - IKKE noe fra pakke... til nøden sauser :)

Hva er det for noe tull? Det er ikke dyrere, du sparer tid, det er UTROLIG lett, og ikke minst, de er KJEMPEGODE!!!

Og det var jo det du spurte om?

=)

Skrevet

Hva er det for noe tull? Det er ikke dyrere, du sparer tid, det er UTROLIG lett, og ikke minst, de er KJEMPEGODE!!!

Og det var jo det du spurte om?

=)

Synes faktisk ikke pakke-muffinsene er gode. Hjemmelaget er alltid best Birdie sine er nydelige. :-)

Gjest Persille
Skrevet

Synes faktisk ikke pakke-muffinsene er gode. Hjemmelaget er alltid best Birdie sine er nydelige. :-)

Toro sine er godt, ikke de andre...

Men de er i pose da, ikke pakke =)

Lag to poser i store former, da blir det ca 12 stk, og de er helt PERFEKTE =)

Skrevet

Toro sine er godt, ikke de andre...

Men de er i pose da, ikke pakke =)

Lag to poser i store former, da blir det ca 12 stk, og de er helt PERFEKTE =)

Perfekte eller ei, gode er de i alle fall, særlig med sjokoladebiter i! :-)

Skrevet

Har du linken til Birdie sine muffins? Tror jeg har den på en annen pc som jeg ikke har tilgang på nå, men den hører jo til her i denne tråden! :-)

Gjest påsan2
Skrevet

Hva med å bake noe annet og beddre noe da.. Muffinser er vel litt gammeldags og kjedelig?

Skrevet

Hva med å bake noe annet og beddre noe da.. Muffinser er vel litt gammeldags og kjedelig?

Det er stor forskjell på gammeldagse tørre muffins, og de store som er mer utbredt nå, såkalte amerikanske muffins :-)

Men ingenting slår min fantastiske ostekake m/gelelokk ;-)

Men så er den langt mer tidkrevende å lage også da...

Gjest påsan2
Skrevet

Det er stor forskjell på gammeldagse tørre muffins, og de store som er mer utbredt nå, såkalte amerikanske muffins :-)

Men ingenting slår min fantastiske ostekake m/gelelokk ;-)

Men så er den langt mer tidkrevende å lage også da...

Men helt sikkert mye bedre, og verdt den ekstra tiden..

Skrevet

Men helt sikkert mye bedre, og verdt den ekstra tiden..

Alt til sin tid vet du :-)

Om noen stikker innom på besøk på kort varsel så er det hyggelig å kunne by på muffins, men om det er mer planlagt besøk, og f.eks. en bursdag eller annen "anledning" så baker jeg kanskje heller en kake :-)

Men jeg er ingen dreven baker eller kokk, så det er (foreløpig) et heller lite utvalg av kaker jeg lager da, eplekake, sjokoladekake i langpanne og så ostekaka mi! :-) Også jeg som ikke engang likte ostekake tidligere...

Er ingen veldig kakemons nå heller, har ikke klart å spise opp det vi hadde til jul f.x. :-)

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Har du linken til Birdie sine muffins? Tror jeg har den på en annen pc som jeg ikke har tilgang på nå, men den hører jo til her i denne tråden! :-)

Har prøvd dem, og synes de er ganske kjipe. Ikke akkurat som dem man får i USA akkurat...

Gjest Persille
Skrevet

Perfekte eller ei, gode er de i alle fall, særlig med sjokoladebiter i! :-)

*sikle sikle*

Skrevet

*sikle sikle*

Du hadde sikla mer på ostekaka mi (om du liker ostekake, da...). :-)

Bakte en i helga i anledning svigermors bursdag, og siden det kom færre enn forventa dit, og de skal ut å reise denne uka har jeg rester i kjøleskapet :-)

Gjest Persille
Skrevet

Du hadde sikla mer på ostekaka mi (om du liker ostekake, da...). :-)

Bakte en i helga i anledning svigermors bursdag, og siden det kom færre enn forventa dit, og de skal ut å reise denne uka har jeg rester i kjøleskapet :-)

Rester av kake i kjøleskapet, og så sier du ikke fra før nå???

Herregud....

Skrevet

Rester av kake i kjøleskapet, og så sier du ikke fra før nå???

Herregud....

Sa jo ifra for flere timer siden jo... :-)

Håper bare det er noe igjen når jeg kommer hjem, at ikke mannen min har spist opp alt... ;-) (Tror vel strengt tatt ikke det, fikk med sjokoladekake og bløtkake-rester fra svigermor også, så det skal litt til å sette alt det til livs for en person...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...