Gjest pengegaloppen Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 En bekjent av meg solgte sin leilighet for et år siden. Hun er forresten en eldre dame. Jeg fikk nylig se listen over hvor mye megleren tok betalt og hva han tok betalt for. Jeg fikk bakoversveis da jeg så at beløpet megleren tok i egen lomme var på hele 80 000kr. Her var det inkludert annonsering i aftenposten men halllooo. Dette var jo drøyt. Hvor kan en klage??? 0 Siter
Gjest halogen Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Hmmmm, vel... Når man inngår avtale med megleren så skjer det skriftlig, man får opplyst hva alle deler av oppdraget koster - og når man først skriver under, og megler setter i gang, så kan man vel nesten ikke komme etterpå å klage? Annonsering er dyrt, det finnes masse omkostninger til produksjon av salgsoppgve og annonser, trykking, osv, i tillegg skal megleren vanligvis ha rundt 2,5-3 % av salgssummen - +moms. Blir fort 80.000 ut av det... 0 Siter
Gjest pengegaloppen Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Hmmmm, vel... Når man inngår avtale med megleren så skjer det skriftlig, man får opplyst hva alle deler av oppdraget koster - og når man først skriver under, og megler setter i gang, så kan man vel nesten ikke komme etterpå å klage? Annonsering er dyrt, det finnes masse omkostninger til produksjon av salgsoppgve og annonser, trykking, osv, i tillegg skal megleren vanligvis ha rundt 2,5-3 % av salgssummen - +moms. Blir fort 80.000 ut av det... Det bare irriterer meg at megleren har overhøvla en eldre dame som kanskje ikke hadde så mye peiling på hva hun gjorde. Hun er en smart dame, absolutt, men hun stolte blindt på megleren. Han gjorde ikke noe ekstra i forhold til hva for eksempel notar gjør. Likevel ble det urimelig dyrt ut ifra hva han faktisk utførte og resultatet han fikk. Takk for svaret ditt ivertfall. ha en fin helg 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Det bare irriterer meg at megleren har overhøvla en eldre dame som kanskje ikke hadde så mye peiling på hva hun gjorde. Hun er en smart dame, absolutt, men hun stolte blindt på megleren. Han gjorde ikke noe ekstra i forhold til hva for eksempel notar gjør. Likevel ble det urimelig dyrt ut ifra hva han faktisk utførte og resultatet han fikk. Takk for svaret ditt ivertfall. ha en fin helg Var ikke så dyrt det altså. Jeg skal betale 2,1 av kjøpesummen i meglergebyr + annonser i aftenposten og det var det billigste jeg klarte å forhandle meg til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.