Gå til innhold

Hvor kan en klage på urimelige meglere(pengesluk)

Anbefalte innlegg

Gjest pengegaloppen
Skrevet

En bekjent av meg solgte sin leilighet for et år siden. Hun er forresten en eldre dame. Jeg fikk nylig se listen over hvor mye megleren tok betalt og hva han tok betalt for. Jeg fikk bakoversveis da jeg så at beløpet megleren tok i egen lomme var på hele 80 000kr. Her var det inkludert annonsering i aftenposten men halllooo. Dette var jo drøyt.

Hvor kan en klage???

Gjest halogen
Skrevet

Hmmmm, vel...

Når man inngår avtale med megleren så skjer det skriftlig, man får opplyst hva alle deler av oppdraget koster - og når man først skriver under, og megler setter i gang, så kan man vel nesten ikke komme etterpå å klage?

Annonsering er dyrt, det finnes masse omkostninger til produksjon av salgsoppgve og annonser, trykking, osv, i tillegg skal megleren vanligvis ha rundt 2,5-3 % av salgssummen - +moms.

Blir fort 80.000 ut av det...

Gjest pengegaloppen
Skrevet

Hmmmm, vel...

Når man inngår avtale med megleren så skjer det skriftlig, man får opplyst hva alle deler av oppdraget koster - og når man først skriver under, og megler setter i gang, så kan man vel nesten ikke komme etterpå å klage?

Annonsering er dyrt, det finnes masse omkostninger til produksjon av salgsoppgve og annonser, trykking, osv, i tillegg skal megleren vanligvis ha rundt 2,5-3 % av salgssummen - +moms.

Blir fort 80.000 ut av det...

Det bare irriterer meg at megleren har overhøvla en eldre dame som kanskje ikke hadde så mye peiling på hva hun gjorde.

Hun er en smart dame, absolutt, men hun stolte blindt på megleren. Han gjorde ikke noe ekstra i forhold til hva for eksempel notar gjør. Likevel ble det urimelig dyrt ut ifra hva han faktisk utførte og resultatet han fikk.

Takk for svaret ditt ivertfall.

ha en fin helg

Skrevet

Det bare irriterer meg at megleren har overhøvla en eldre dame som kanskje ikke hadde så mye peiling på hva hun gjorde.

Hun er en smart dame, absolutt, men hun stolte blindt på megleren. Han gjorde ikke noe ekstra i forhold til hva for eksempel notar gjør. Likevel ble det urimelig dyrt ut ifra hva han faktisk utførte og resultatet han fikk.

Takk for svaret ditt ivertfall.

ha en fin helg

Var ikke så dyrt det altså. Jeg skal betale 2,1 av kjøpesummen i meglergebyr + annonser i aftenposten og det var det billigste jeg klarte å forhandle meg til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...