Gå til innhold

Seriøs gåte...


Shadows1365380629

Anbefalte innlegg

Shadows1365380629

Jeg fører loggbok for hva og når jeg spiser. En optimal måte å finne ut hvor mye mat jeg putter i meg.

Er dette et slanketips, eller et ledd i behandlingen mot spiseforstyrrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro det kan være et slanketips fordi en blir bevisst på hva en spiser og kanskje regulerer livsstilen deretter.

Det kan også være et symptom på en spiseforstyrrelse eller en tvangslidelse om det går for langt. Det høres litt tvangspreget ut i mine ører å skrive ned alt man spiser og å telle kalorier og gram.

I behandlingen av spiseforstyrrelse må en lære seg å få et normalt forhold til følelser, kropp og mat. Jeg er skeptisk til en slik loggbok, fordi fokuset på mat blir negativt. For en overspiser kan det kanskje ha noe for seg, men helst i samarbeid med en behandler som har kompetanse på behandling av spiseforstyrrede.

Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadows1365380629

Jeg vil tro det kan være et slanketips fordi en blir bevisst på hva en spiser og kanskje regulerer livsstilen deretter.

Det kan også være et symptom på en spiseforstyrrelse eller en tvangslidelse om det går for langt. Det høres litt tvangspreget ut i mine ører å skrive ned alt man spiser og å telle kalorier og gram.

I behandlingen av spiseforstyrrelse må en lære seg å få et normalt forhold til følelser, kropp og mat. Jeg er skeptisk til en slik loggbok, fordi fokuset på mat blir negativt. For en overspiser kan det kanskje ha noe for seg, men helst i samarbeid med en behandler som har kompetanse på behandling av spiseforstyrrede.

Tror jeg.

Det tror jeg også! Derfor synes jeg det er så rart at psykologen min ber meg føre en slik loggbok, når jeg spiser minimalt fra før...

Søker flere råd mot en slik loggbok, føler at den virker i motsatt rettning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...