Gå til innhold

Psykose og innleggelse


jjohnsen

Anbefalte innlegg

hei

har hatt besøk av psykiateren fra psykiateren fra psykiatrisk sykehus i hjemmet mitt idag. Hun har fårr lest en del av innleggene mine her, og hun sier jeg oppfyller kriteriene for en tvangsinnleggelse. dette skremmer meg veldig, og blir urolig for det. jeg sier jeg vil slutte å gå til psykiater, og hun sier jeg må samarbeide med han. Hun sier hun også skal være med meg i timen til min psykiater i kommunen. Jeg er redd jeg vet ikke hva hun skal si til han,hun sier at både fastlegen min og kommunelegen kan tvangsinnlegge meg, og at hvis jeg blir tvangsinnlagt så vil de komme til å tvangsmedisinere meg sier hun ettersom jeg ikke er så villig til å ta medisinene mine. jeg føler jeg blir tvangsmedisinert.

hun mener også at jeg bør bli innlagt pga mitt daglige alkoholproblem og inntak, hva sier dere der ute, jeg er psykotisk, og dere som har lest innleggene mine, synes dere jeg som legen sier kommer under kriteriene for tvangsinnleggelse og på hvilket grunnlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Det virker kanskje som om du desverre kvalifiserer for tvangsinnleggelse. Du er jo psykotisk, og dermed kanskje til fare for deg selv, også ved at du drikker. Men, jeg er ingen lege, bare sier det jeg tenker her. Synes oppriktig synd på deg som må slite så voldsomt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt innleggene dine lenge, og må dessverre si meg enig med psykiateren. Du vil helt sikkert ha godt av en innleggelse. Kombinasjonen av rusmidler og psykose er jo ikke akkurat god - snarere farlig. Jeg tror du trenger å være et sted hvor noen kan ta bedre vare på deg enn du klarer selv akkurat nå. Hva tjener du på å bli hjemme? Å fortsette som nå? Å bli verre? Vil du virkelig det, da?

Det er fryktelig å leve i en psykotisk verden. Nå har du muligheten til å slippe. De kan finne riktige medisiner til deg og hjelpe deg å begrense drikkingen. Lykke til - og prøv å samarbeide hvis du kan, da slipper du kanskje tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har fulgt deg en stund og er enig med behandleren din. Du kvalifiserer fro tvangsinnleggelse og bør tvangsinnlegges om du ikke velger å legge deg inn frivillig.

Det beste er å søke hjelp og ta medisiner frivillig. Da vil du komme ut av psykosen.

Jeg er sikker på at ingen har det bra i en psykose. Jeg vet også at hjernen din skades av en langvarig, ubehandlet deprsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt deg en stund og er enig med behandleren din. Du kvalifiserer fro tvangsinnleggelse og bør tvangsinnlegges om du ikke velger å legge deg inn frivillig.

Det beste er å søke hjelp og ta medisiner frivillig. Da vil du komme ut av psykosen.

Jeg er sikker på at ingen har det bra i en psykose. Jeg vet også at hjernen din skades av en langvarig, ubehandlet deprsjon.

på hvilket grunnlag kvalifiserer jeg meg til en tvangsinnleggelse da?

Hvilket punkt for kriterier for tvangsinnleggelse kan de bruke mot meg?

Er så redd du skal oppsøke meg og finne ut hvem jeg er, og at du finner ut hvem jeg er og redd for at du skal ringe til psykiateren min.

Spørsmål om en tvangsinnleggelse

1: hvor lenge varer en tvangsinnleggelse, og kan en gå fra en tvangsinnleggelse til en frivillig innleggelse?

2: hvilke form for tvang kan de utøve på meg da?

har ikk,e sovet i natt, bare tenker og grubler på svarene jeg har fått fra dere, men du må love meg å ikke oppsøke meg eller finne ut hvem jeg er eller hvor jeg bor, kan du love meg dette nils håvard dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt innleggene dine lenge, og må dessverre si meg enig med psykiateren. Du vil helt sikkert ha godt av en innleggelse. Kombinasjonen av rusmidler og psykose er jo ikke akkurat god - snarere farlig. Jeg tror du trenger å være et sted hvor noen kan ta bedre vare på deg enn du klarer selv akkurat nå. Hva tjener du på å bli hjemme? Å fortsette som nå? Å bli verre? Vil du virkelig det, da?

Det er fryktelig å leve i en psykotisk verden. Nå har du muligheten til å slippe. De kan finne riktige medisiner til deg og hjelpe deg å begrense drikkingen. Lykke til - og prøv å samarbeide hvis du kan, da slipper du kanskje tvang.

hei ulva.

takk for svar, ja jeg er redd nå, redd for psykiaterene og alle sammen. føler de rotter seg sammen mot meg, og prøver å finne feil med meg slik at de kan innlegge meg. er så redd for at NHD skal finne ut hvem jeg er!!!!

jeg prøver så godt som mulig å klare meg hjemme, og har et håp hver eneste uke om at uken skal bli bra for meg

jeg trenger mer omsorg ja, men er jeg nødt å få det på sykehus da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker kanskje som om du desverre kvalifiserer for tvangsinnleggelse. Du er jo psykotisk, og dermed kanskje til fare for deg selv, også ved at du drikker. Men, jeg er ingen lege, bare sier det jeg tenker her. Synes oppriktig synd på deg som må slite så voldsomt! Lykke til!

jeg føler selv at jeg ikke trenger innleggelse.og dessuten så vil jeg ikke innlegges. ble utskrevet fra sykehuset for et halvt år siden etter å ha vært innlagt i to og et halvt år, så jeg var lenge innlagt(frivillig)

så derfor føler jeg ikke for å bli innlagt igjen er jo nettopp kommet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

på hvilket grunnlag kvalifiserer jeg meg til en tvangsinnleggelse da?

Hvilket punkt for kriterier for tvangsinnleggelse kan de bruke mot meg?

Er så redd du skal oppsøke meg og finne ut hvem jeg er, og at du finner ut hvem jeg er og redd for at du skal ringe til psykiateren min.

Spørsmål om en tvangsinnleggelse

1: hvor lenge varer en tvangsinnleggelse, og kan en gå fra en tvangsinnleggelse til en frivillig innleggelse?

2: hvilke form for tvang kan de utøve på meg da?

har ikk,e sovet i natt, bare tenker og grubler på svarene jeg har fått fra dere, men du må love meg å ikke oppsøke meg eller finne ut hvem jeg er eller hvor jeg bor, kan du love meg dette nils håvard dahl

1. Jeg arbeider kun her ved datamaskinen. Jeg vil aldri prøve å finne deg. Det er slett ikke en del av jobben på DOL.

2. Du kan tvangsinnlegges fordi du er psykotisk (hovedkriteriet), og fordi utsikt til betydelig bedring ikke skjer med mindre du innlegges/medisineres (tilleggskriteriet/ behandlingskriteriet.

3. Tvangsinnleggelse varer så lenge kriteriene er oppfylt/ så lenge det er nødvendig. En tvangsinnleggelse kan omgjøres til en frivillig innleggelse.

4. Den aktuelle tvang bortsett fra å legge deg inn, er å tvangsmedisinre deg (om du ikke frivillig tar medisiner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...