Gå til innhold

Forsvarsmekanismer NHD!


Gjest undrende_far

Anbefalte innlegg

Gjest undrende_far

Morro å lage tråder med mange deltagere, men tilbake til mitt spørsmål:

Når man diagnostiserer pf, ser man da også på primitive forsvarsmekanismer som en slags bekreftelse på at det er pf i personligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Jeg har lagt merke til ved anre tilfeller at NHD ganske snart slutter å besvare spørsmål fra DOL'ere som har 'hakk i plata'.

Jeg vil anbefale at du derfor skaffer deg opplysning ved søk på internet. Eller ved å låne gode bøker på biblioteket.

En god bok er 'Personlighet og personlighetsforstyrrelse' av Svein Torgersen (tror jeg han heter,men det finner du nok ut av). En god bok om psykopater er 'Sjarmør og tyrann'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til ved anre tilfeller at NHD ganske snart slutter å besvare spørsmål fra DOL'ere som har 'hakk i plata'.

Jeg vil anbefale at du derfor skaffer deg opplysning ved søk på internet. Eller ved å låne gode bøker på biblioteket.

En god bok er 'Personlighet og personlighetsforstyrrelse' av Svein Torgersen (tror jeg han heter,men det finner du nok ut av). En god bok om psykopater er 'Sjarmør og tyrann'.

Ja.. svarer NHD på flere spm. angående dette så synes jeg det er tvilsomt...

Jammen mange andre som stiller gode og nyttige spm som aldri blir besvart av fagperson...

Er forøvrig veldig godt fornøyd med NHD, men litt lei visse vinklinger her inne kan man si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg mener selv at jeg har bidratt betydelig i forhold til beskrivelse, diagnostikk (og forståelse?) av psykopati og pf (særlig cluster B).

Jeg kan ikke prioritere dette lenger. Hensynet til de som selv har lidelser må gå foran hensynet til de som kun søker kunnskap (som forøvrig er prisverdig i seg selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...