Gå til innhold

Hvor lenge på medisiner?


Cilien

Anbefalte innlegg

Psykologen og psykiateren min mener at jeg "har en svakhet for å ha stemningssvingninger". Jeg er ikke bipolar (har ikke maniske episoder), men gjentatte depresjoner. Jeg går nå på både Cipramil og Orfiril.

Jeg får ikke noe særlig svar når jeg spør om hvor lenge jeg skal gå på dette - men hvis jeg har denne "svakheten" så bør jeg kanskje gå på det lenge? Hele livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg er jo bipolar da og går på cipramil og lamitec. Cipramilen skal jeg slutte med i mars da har jeg brukt det i ett år. Men lamictal skal jeg ta iallefall noen år til. Vet ikke om dette er til hjelp for deg men... Kanskje de må se hvor mye bedre du blir.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Beklager det ubehagelige svaret, men jeg er redd du har rett: Sannsynligvis bør du bruke disse medisinene livslangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt forvirret nå jeg

Beklager det ubehagelige svaret, men jeg er redd du har rett: Sannsynligvis bør du bruke disse medisinene livslangt.

Jeg har også en stemningslidelse og bruker Litium. Kan man virkelig ikke forsøke uten etter f.eks et par år på medisiner, hvis man føler seg helt fin. Er det veldig store sjanser for at man kan bli dårlig igjen, og kommer det an på hvilken sykdom du har (depresjoner, bipolar lidelse, pers. forstyrrelse med mye svigninger etc)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...