Gå til innhold

sagaen om isfolket

Anbefalte innlegg

Gjest diggerisfolket
Skrevet

har nettopp lest denne sagaen og det var utrolig spennende. Sitter og ser for meg hvordan de forskjellige karakterene ville sett ut i virkeligheten. Er det noen personer, f.eks kjendiser du mener ligner på noen av rollekaraterene i bøkene?

Gjest Tidligere fan
Skrevet

Det er vel omtrent 10 år siden jeg hadde dilla på den serien..... Men jeg husker jeg tenkte at Marco ville sett ut som Marcus Schenkenberg.

Skrevet

Ingen kjendiser, men levde meg veldig inn i serien og forestilte meg hvordan de så ut. :o)

Skrevet

Egentlig ikke.

Men jeg drømte at jeg sloss mot Tengel den Onde i natt, bare at han var et romvesen.

Slitsomt!

Skrevet

Hei!

Synes aldri at de ligna på kjendiser. De var myyye bedre. Likte allerbest Kol, fra Dypt under jorden.

Sukk....

Gjest god helg
Skrevet

Hei!

Synes aldri at de ligna på kjendiser. De var myyye bedre. Likte allerbest Kol, fra Dypt under jorden.

Sukk....

Husker navnene når dere skriver dem, men det er sikkert nesten 20 år siden jeg leste serien. Hadde ikke lov av foreldrene mine (var vel 15??) å lese dem, så prøvde å gjemme boka i et tuppen og lillemor mens jeg leste...:) Ble hekta på serien, ja. Men leser ikke triviallitteratur nå.

Skrevet

Jeg så alltid for meg Mari Maurstad når jeg leste om rødhårete hissigpropper som Sol, Ingrid osv

Skrevet

Jeg så alltid for meg Mari Maurstad når jeg leste om rødhårete hissigpropper som Sol, Ingrid osv

Mari Maurstad??? Nei, unnskyld meg...

Sol hadde jo svart hår.

Skrevet

Husker navnene når dere skriver dem, men det er sikkert nesten 20 år siden jeg leste serien. Hadde ikke lov av foreldrene mine (var vel 15??) å lese dem, så prøvde å gjemme boka i et tuppen og lillemor mens jeg leste...:) Ble hekta på serien, ja. Men leser ikke triviallitteratur nå.

Triviallitteratur? Nå ble jeg nyskjerrig; hvordan definerer du det? Det må vel være all literatur som ikke er fagliteratur eller ommhandler ett eller annet fag på en eller annen måte?

"....................."

Skrevet

Mari Maurstad??? Nei, unnskyld meg...

Sol hadde jo svart hår.

Ingrid hadde vel rødt hår, hadde hun ikke?

(dæven, tenk at jeg husker sånt)

"....................."

Skrevet

Ingrid hadde vel rødt hår, hadde hun ikke?

(dæven, tenk at jeg husker sånt)

"....................."

Ingrid var rødhåret, ja.

Gjest kiosklitteratur
Skrevet

Triviallitteratur? Nå ble jeg nyskjerrig; hvordan definerer du det? Det må vel være all literatur som ikke er fagliteratur eller ommhandler ett eller annet fag på en eller annen måte?

"....................."

Lett litteratur, ikke superbra..

Skrevet

"....................."

Jeg kan komme med én:

triviallitteratur trivia´l|litteratur underholdningslitteratur med forenklet, overflatisk menneskeskildring .

(ordboksøk)

Jeg synes ikke det stemmer i dette tilfellet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...