Gå til innhold

Seriøs gåte...


Shadows1365380629

Anbefalte innlegg

Shadows1365380629

Se "seriøs gåte".

Fårstår ikke hvorfår psykologen min gir meg i oppgave å skrive en loggbok over alt jeg spiser!!

Det får meg til å få lyst til å spise minder. Jeg spiser minder. For meg er en slik loggbok en slanke metode. Jeg har benyttet meg av den før.

Nå skal jeg bruke den for å oppnå motsatt effekt. Hvordan?

Må innrømme at jeg klarer å motstå fristelsen til å spise minder. Men hvorfor skal jeg utsette meg for et slikt press?

Jeg har pratet med psykologen min om det, men det virker ikke som om hun forstår problemstillingen. Lurer på om forslaget hennes er gjennomtenkt.

Tror jeg kjenner meg litt bedre, enn henne.

Trenger noen ander synspunkter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest veldig redd

Jeg må også loggføre alt jeg spiser, i begynnelsen gikk det dårlig. Orket liksom ikke fokusere på de fattige kaloriene jeg spiste.

Men nå skriver jeg det jeg spiser hver dag på en lapp, så legger jeg lappen i en skuff.

Dagen før jeg skal til psykologen fører jeg alle lappene på skjemaet.

Slik klarer jeg å konsentrere meg om en dag om gangen.

Men det funker ikke for alle. Ta det opp med psykologen din hvis du føler det ikke går.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadows1365380629

Jeg må også loggføre alt jeg spiser, i begynnelsen gikk det dårlig. Orket liksom ikke fokusere på de fattige kaloriene jeg spiste.

Men nå skriver jeg det jeg spiser hver dag på en lapp, så legger jeg lappen i en skuff.

Dagen før jeg skal til psykologen fører jeg alle lappene på skjemaet.

Slik klarer jeg å konsentrere meg om en dag om gangen.

Men det funker ikke for alle. Ta det opp med psykologen din hvis du føler det ikke går.

Ønsker deg lykke til!

Hvordan hjelper det deg å skrive ned hva du spiser?

Har jeg noen gode overraskelser i vente?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldig redd

Hvordan hjelper det deg å skrive ned hva du spiser?

Har jeg noen gode overraskelser i vente?

:)

Etter at jeg selv ønsket å bli fri fra spiseforstyrrelsen har det hjulpet meg..

Nå prøver jeg å spise, og med å føre et slikt skjema kan jeg finne ut i hvilke situasjoner jeg ikke greier å spise.

Jeg fokusere ikke på hvor mye mat jeg spiser, men på hvorfor jeg spiser lite...

Du har mange gode overaskelser i vente.. Bare ikke gi opp..

Men føler du at det å skrive skjema blir feil så skal du heller ikke gjøre det..

Men prøv å tenk på hvorfor du ikke spiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadows1365380629

Etter at jeg selv ønsket å bli fri fra spiseforstyrrelsen har det hjulpet meg..

Nå prøver jeg å spise, og med å føre et slikt skjema kan jeg finne ut i hvilke situasjoner jeg ikke greier å spise.

Jeg fokusere ikke på hvor mye mat jeg spiser, men på hvorfor jeg spiser lite...

Du har mange gode overaskelser i vente.. Bare ikke gi opp..

Men føler du at det å skrive skjema blir feil så skal du heller ikke gjøre det..

Men prøv å tenk på hvorfor du ikke spiser...

Tusen takk for tilbakemeldingene, de hjelper! :)

Jeg dropper å skrive loggbok.. I alle fall på en stund.

Fordi når jeg må skrive ned alt, hele tiden, fokuserer jeg så jævelig på maten. Jeg blir til slutt så lei alt "mat styret", at jeg ikke spiser i det hele tatt.

Før jeg begynnte med loggbok, kunne jeg i alle fall spise uten å få dårlig samvittighet.

Føler meg litt bedre etter at jeg "brant" loggboken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

jeg har også blitt bedt om å skrive logg ved et par anledninger... både ved at psyk'n ville se om jeg spiste nok i forhold til det jeg trengte (var svært undervektig) og ved en senre anledning som jeg bare spiste og spiste og ikke greide å kontrollere.

Jeg syns det er en dårlig løsning, i hvertfall for meg, poenget mitt er jo at jeg ikke vil fokuserer på mat hele tiden, og med den loggen så må jeg jo hele tiden huske nøyaktig hva jeg putter i munnen.(noe jeg ikke ønske rå gå å tenke på alltid) for så senere ha alt jeg har spist skrevet opp så jeg kan lese hva jeg har spist hver dag den siste tida.

Syns du skal prøve å snakke med psyk'n din om det jeg. Fortelle hvoedan du føler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør få terapeuten din til å forstå at du ikke har funnet poenget med det/ikke er "moden" for det (forstå meg rett: man skal også være "klar" for å bruke enkelte "virkemidler" når man skal ut av en psyk.lidelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...