Gå til innhold

Søkehjelp - domsavsigelse i straffesak

Anbefalte innlegg

gurine1365380552

Mulig jeg er skikkelig dum her men..

Er inne på lovdata.no for å finne en domsavsigelse i en straffesak. Det gjelder en voldssak begått i mai 2002. Er usikker på hvilken lagmannsrett dommen ble avsagt i,antageligvis eidsivating, men uansett finner jeg bare nyere dommer som er listet opp her.

Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor jeg eventuelt kan finne disse opplysningene?

Fant noe om søketjeneste der, men det gjaldt visst bare for jurister. Jeg har personlige interesser i nevnte dom, og opplysningene er vanskelig å innhente privat.

Tusen takk hvis noen gidder...

Fortsetter under...

Gjest språkfrik

Slik oppfatter jeg www.lovdata.no:

Dommer kun fra Høyesterett og Lagmannsretter, ikke tingretter. Kun saker fra de siste fire-fem måneder ligger ute på nettet. Etter 4-5 måneder fjernes de. Så hvis dom er avsagt før august 2003, finner du den ikke, heller ikke som abonnent.

Hvis du leter etter en nyere dom, er det såpass få dommer at du lett og oversiktlig finner den uten noen søkefunksjon.

gurine1365380552

Slik oppfatter jeg www.lovdata.no:

Dommer kun fra Høyesterett og Lagmannsretter, ikke tingretter. Kun saker fra de siste fire-fem måneder ligger ute på nettet. Etter 4-5 måneder fjernes de. Så hvis dom er avsagt før august 2003, finner du den ikke, heller ikke som abonnent.

Hvis du leter etter en nyere dom, er det såpass få dommer at du lett og oversiktlig finner den uten noen søkefunksjon.

Ok. Takk skal du ha i alle fall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...