Gå til innhold

Varierer uførepensjon fra sted til sted?

Anbefalte innlegg

Er det slik at det i noen kommuner utbetales mer i uførepensjon/rehabliteringspenger enn andre? Jeg har inntrykk av at noen noen steder får enormt mye mens de andre steder såvidt har råd til mat. Folk med samme problemer og med liknende livshistorie. Jeg bare lurer.

Fortsetter under...

Folk kan jo ha omtrent samme type livshistorie og problematikk, men det kan likevel være detaljer som skiller, kan jeg tenke meg. Det finnes jo f.eks noe som heter "ung ufør" som gir unge mennesker med alvorlig lidelse sikret et større beløp enn minstepensjon, selv om de ikke har jobbet før. Ellers så har jo folk tjent forskjellig, så det har vel noe med det og gjøre tror jeg.

Trygda er omtrent like stor over hele landet. Den varierer etter inntekten man har hatt tidligere. Hvordan man klarer seg kommer vel an på utgiftene man har. Boutgiftene varierer mye og klart at uansett om trygda di er like stor som noen andres er det forskjell på 2000 i husleie og 10 000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...