Gå til innhold

Minisk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har etter undersøkelse i MR?? og røntgen fått konstatert sprekk i minisk, samt vann i kneet. Jeg er 32 år (mann) og har ikke drevet noe særs idrett. Kun vanlig kroppsarbeid. Jeg har normal kroppsvekt 191 cm/100 kg.

Kneet er vondt, men kun når jeg sitter i ro eller bøyer det. Når det belastes med gåing o.l. kjenner jeg ikke noe.

Hvorfor oppstår slike skader og hvordan vil denne kunne bli behandlet?

Jeg skal til lege igjen, men har ikke time før 8.1. neste år.

Nå er jeg helst nyskjerrig.

Håper på svar.

Med hilsen John R

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13307-minisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til JohnR

Skader i menisk kan skyldes akutt skade ved idrett, evt ved kroppsarbeid som innebærer mye huksitting eller mangeårig arbeid direkte på knærne. Andre årsaker kan være slitasje eller mange mindre skader som til slutt resulterer i en brist. Smertene er også individuelle, men sees typisk ved vridning og bøy i knærne samt ved trappegang.

Behandlig foregår som regel via et artroskop; en type "kikkehullskirurgi" som innebærer lite skade av vevet og raskere rehabilitering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13307-minisk/#findComment-64982
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...