Gå til innhold

Hvilke er de beste dagslinsene du har prøvd ..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva ser man etter hvis man vil forsøke andre dagslinsetyper enn de man har fått hos optikeren?

Mer vann, mindre vann osv

Det med størrelse, kurve osv har jeg peil på, men ikke det rent tekniske med pusting, vannmengde osv.

Gjest Kurt Kubein
Skrevet

Siden du har peil på størrelse og kurve, kunne du være så snill og fortelle meg om dette?

Skrevet

Siden du har peil på størrelse og kurve, kunne du være så snill og fortelle meg om dette?

Focus dailies f.eks har en diameter på 13,8 .. den delen er ganske logisk.

Kurven er på 8.6 .. denne må måles hos optiker for å få rett, dersom linsens kurve blir svært forskjellig fra din egen vil den bare gli rundt og ikke sitte skikkelig. Dermed får man ikke klart syn - ev. varierende syn. Ekkelt er det også.

Det kommer litt an på linsen hvor mye større kurve du kan velge før det blir problemer, noen linser klarer å forme seg mer etter øyet enn andre.

Jeg har en kurve på 7.9, men kan bruke 8.6 i linser. Går jeg derimot til 8.7 (og annet merke) blir det ekkelt. Prøvde en med 8.9 engang - den er borte fra markedet nå som dagslinse iallefall - det fungerte overhodet ikke.

Skrevet

Jeg bruker Focus Dailies - er godt fornøyd, men så har jeg ikke prøvd noen andre dagslinser heller, da...

Gjest Kurt Kubein
Skrevet

Focus dailies f.eks har en diameter på 13,8 .. den delen er ganske logisk.

Kurven er på 8.6 .. denne må måles hos optiker for å få rett, dersom linsens kurve blir svært forskjellig fra din egen vil den bare gli rundt og ikke sitte skikkelig. Dermed får man ikke klart syn - ev. varierende syn. Ekkelt er det også.

Det kommer litt an på linsen hvor mye større kurve du kan velge før det blir problemer, noen linser klarer å forme seg mer etter øyet enn andre.

Jeg har en kurve på 7.9, men kan bruke 8.6 i linser. Går jeg derimot til 8.7 (og annet merke) blir det ekkelt. Prøvde en med 8.9 engang - den er borte fra markedet nå som dagslinse iallefall - det fungerte overhodet ikke.

Takk for svar. Jeg er ikke helt fornøyd med mine linser, tror jeg. Nå har jeg noe å spørre optikeren min om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...