Gå til innhold

Til dere som diskuterer muslimer

Anbefalte innlegg

Gjest signe signatur
Skrevet

Kan dere ikke bare skille mellom fundamentalister og "mildt troende"?

...tror det kunne spart dere for mye "uenighet".

Skrevet

det er ikke prat om uenighet, den eneste som er uenig er jo Sør, som alltid!

Det er jo umulig å si noe når dette vesenet har bestemt seg!

Jeg som har jøde i meg, en rasist!!!

Skrevet

Nettopp. Det er det jeg påpeker.

Å snakke om "muslimer" eller "kristne" som om de var en ensartet gruppe er idioti.

Det man bør fordømme er forstokkede holdninger hos enkelte religiøse, og generaliseringer om folkegrupper.

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Jeg som har jøde i meg, en rasist!!!"

Kan knapt tenke meg noe mer irrelevant.

Gjest signe signatur
Skrevet

Å snakke om "muslimer" eller "kristne" som om de var en ensartet gruppe er idioti.

Det man bør fordømme er forstokkede holdninger hos enkelte religiøse, og generaliseringer om folkegrupper.

Med vennlig hilsen

Det vet jeg godt. Det er mest dine meningsmotstandere jeg siktet til med innlegget mitt.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

De mildt troende kan bli veldig troende og/eller støtte opp om og beskytte fundamentalistene, og det skjer.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Nå var det da du Sør som begynnte med dette!

Hvorfor legge skylden på andre?

Gjest QuePasta
Skrevet

Fra et vestlig ståsted kan det se ut som om fundamentalisme innen islam er mye mer utbredt og akseptert enn hva tilfellet er innen kristendommen.

Jeg kan i farten ikke komme på noen land der kristne statsoverhoder kaller sine motstandere "vantro hunder", krever dødsstraff for utroskap e.l.

Skrevet

Nå var det da du Sør som begynnte med dette!

Hvorfor legge skylden på andre?

Det viser jo hvor lite du forstår, Mistera.

Mitt ståsted er nettopp at vi skal fordømme fundamentalisme, og enten være nøytrale til, eller støtte grupper som forfekter "humane" tolkninger av religioner som kristendom og islam.

Skrevet

Du skriver: "Jeg som har jøde i meg, en rasist!!!"

Kan du forklare hva du mener med dette?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jøder kan også være rasister, de kan hate kun pekingesere f eks, det er en hunderase.

Skrevet

Du skriver: "Jeg som har jøde i meg, en rasist!!!"

Kan du forklare hva du mener med dette?

Kan jeg vel!

Familien min stammer fra Israel... Var det vanskelig å forstå?

Ja, jeg er tredjegenrasjoninnvandrer! selv om dette bare er på bestefars side min mormor er norsk... Om jeg er en rasist slik du påstår, så vil jo jeg da HATE mine besteforeldre... Ikke sant?

Det gjør jeg ikke, jeg skjemmes heller ikke over å ha jøde i meg!

Forklart godt nok???

Eller vil du se slektstreet mitt?

Av den enkle grunn så får du ikke det, da dette blir over på det med å kunne værne seg mot at slike ekstrimister som deg ikke kommer å tar meg!

Skrevet

Kan jeg vel!

Familien min stammer fra Israel... Var det vanskelig å forstå?

Ja, jeg er tredjegenrasjoninnvandrer! selv om dette bare er på bestefars side min mormor er norsk... Om jeg er en rasist slik du påstår, så vil jo jeg da HATE mine besteforeldre... Ikke sant?

Det gjør jeg ikke, jeg skjemmes heller ikke over å ha jøde i meg!

Forklart godt nok???

Eller vil du se slektstreet mitt?

Av den enkle grunn så får du ikke det, da dette blir over på det med å kunne værne seg mot at slike ekstrimister som deg ikke kommer å tar meg!

Du skriver: "Om jeg er en rasist slik du påstår, så vil jo jeg da HATE mine besteforeldre... Ikke sant?"

Nei, overhodet ikke.

Å være rasist er å tillegge "åndelige egenskaper" til noen folkegrupper/raser, og ikke bare til svarte/jøder. Man er like rasistisk hvis man har fordommer mot muslimer som hvis man har fordommer mot jøder. Man er like rasistisk hvis man tror "kinesere er dumme" som hvis man tror "svarte er dumme".

Rasisme går ikke på hvilken folkegruppe/rase, man at man i det hele tatt gjør det!

Skrevet

Du skriver: "Om jeg er en rasist slik du påstår, så vil jo jeg da HATE mine besteforeldre... Ikke sant?"

Nei, overhodet ikke.

Å være rasist er å tillegge "åndelige egenskaper" til noen folkegrupper/raser, og ikke bare til svarte/jøder. Man er like rasistisk hvis man har fordommer mot muslimer som hvis man har fordommer mot jøder. Man er like rasistisk hvis man tror "kinesere er dumme" som hvis man tror "svarte er dumme".

Rasisme går ikke på hvilken folkegruppe/rase, man at man i det hele tatt gjør det!

Så jeg kan altså ikke være imot de som dreper og voldtar, uansett om de er norske eller irakiske?

Uten å bli kallt rasist...

Du tilhører en av de GRUPPENE jeg ikke liker, kverrulanter... Altså jeg en rasist, kun mot deg! Og forbryterer selvsagt

Skrevet

Så jeg kan altså ikke være imot de som dreper og voldtar, uansett om de er norske eller irakiske?

Uten å bli kallt rasist...

Du tilhører en av de GRUPPENE jeg ikke liker, kverrulanter... Altså jeg en rasist, kun mot deg! Og forbryterer selvsagt

Jo, du kan selvsagt være (som jeg er) mot kriminelle. Kriminelle er ikke en egen rase, men forekommer i alle samfunn, religioner og raser.

Skrevet

Jo, du kan selvsagt være (som jeg er) mot kriminelle. Kriminelle er ikke en egen rase, men forekommer i alle samfunn, religioner og raser.

Ja, så da er vi jo enige da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...