Gå til innhold

Tatovering - Vårt nye harry-symbol?

Anbefalte innlegg

Tatovering har passert motetoppen, og vil snart blir oppfattet som svært harry. I likhet med andre motetrender, men hvor noen får harry-stempelet fordi de ser ut til å forbli i den moten litt for lenge. Klesmoter som ikke lenger er in, kan man alltid gi bort til Frelsesarmèen eller henge innerst i skapet, men det kan du ikke med en tatovering.

Folk kommer om få år til å dekke/skjule sine tatoveringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133111-tatovering-v%C3%A5rt-nye-harry-symbol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Folk kommer om få år til å dekke/skjule sine tatoveringer."

Det ville i så fall vært ufattelig harry.

Man bør drite langt i "motebildet", og er "motebildet" så viktig for en at man skjemmes over å være i besittelse av noe som ikke lenger er "inn", så har man et aldri så lite selvtillitsproblem i utgangspunktet.

Man bør gå etter det man selv føler for, og ikke hva "motebildet" forteller en.

Jeg gjetter på at de fleste som tar tatoveringer tenker grundig igjennom hva de gjør før de gjør det, og er fullt klar over at tatoveringen blir der for evig og alltid.

Du har nok rett. Tatoveringer var tidligere noe unge sjømenn "pådro seg" ved landlov. Disse har jo som mer voksne, skjult sine tatoveringer ganske konsekvent. De skammet seg.

Men så var heller ikke de tatoveringen noe særligt heller da.... De fleste som har "sjømanns" tatoveringer har desse med utflytt farge, dårlig arbeid osv...

De tatoveringene som blir laget idag, der fargene holder seg, flyter ikke utover linjene slik at det blir skygge på dem, og det er flertall av kunstneriske tatoveringer enn bare "I love Mama"

En tatovør er en kunstner i seg selv, spessielt når de lager sine egne motiver....

Annonse

"Folk kommer om få år til å dekke/skjule sine tatoveringer."

Det ville i så fall vært ufattelig harry.

Man bør drite langt i "motebildet", og er "motebildet" så viktig for en at man skjemmes over å være i besittelse av noe som ikke lenger er "inn", så har man et aldri så lite selvtillitsproblem i utgangspunktet.

Man bør gå etter det man selv føler for, og ikke hva "motebildet" forteller en.

Jeg gjetter på at de fleste som tar tatoveringer tenker grundig igjennom hva de gjør før de gjør det, og er fullt klar over at tatoveringen blir der for evig og alltid.

Du skrev: "Man bør drite langt i "motebildet", og er "motebildet" så viktig for en at man skjemmes over å være i besittelse av noe som ikke lenger er "inn", så har man et aldri så lite selvtillitsproblem i utgangspunktet." sitat slutt.

Dette mener du ikke helhjertet, etter min mening. Nesten alle vil gjerne kle seg i klær som er noenlunde moderne, og generelt gjerne ha et noenlunde moderne image. Slik ER det bare.

Det er sjelden du ser menn nå for tiden, med langt lurvete kinnskjegg, rutete skjorte og skinnvest, med mobilen i beltet.

De vil ikke bli oppfattet harry.

Du skrev også: "Jeg gjetter på at de fleste som tar tatoveringer tenker grundig igjennom hva de gjør før de gjør det, og er fullt klar over at tatoveringen blir der for evig og alltid." sitat slutt.

Ikke sikker på akkurat det. Der og da, midt i et motebilde som "krever" det, så har folk små sperrer for hvorvidt det omsider blir dødsharry. Folk befinner seg, motemessig, som regel i nuet.

Du skrev: "Man bør drite langt i "motebildet", og er "motebildet" så viktig for en at man skjemmes over å være i besittelse av noe som ikke lenger er "inn", så har man et aldri så lite selvtillitsproblem i utgangspunktet." sitat slutt.

Dette mener du ikke helhjertet, etter min mening. Nesten alle vil gjerne kle seg i klær som er noenlunde moderne, og generelt gjerne ha et noenlunde moderne image. Slik ER det bare.

Det er sjelden du ser menn nå for tiden, med langt lurvete kinnskjegg, rutete skjorte og skinnvest, med mobilen i beltet.

Du skrev også: "Jeg gjetter på at de fleste som tar tatoveringer tenker grundig igjennom hva de gjør før de gjør det, og er fullt klar over at tatoveringen blir der for evig og alltid." sitat slutt.

Ikke sikker på akkurat det. Der og da, midt i et motebilde som "krever" det, så har folk små sperrer for hvorvidt det omsider blir dødsharry. Folk befinner seg, motemessig, som regel i nuet.

"Dette mener du ikke helhjertet, etter min mening. Nesten alle vil gjerne kle seg i klær som er noenlunde moderne, og generelt gjerne ha et noenlunde moderne image. Slik ER det bare."

I og med at jeg selv kler på meg nøyaktig hva jeg føler for, har aldri fulgt noe motebilde som jeg ikke engang vet hva er, har tatovering og skal ha minst en til, osv, så kan jeg påstå at jeg mener det jeg skriver over, jo.

"Det er sjelden du ser menn nå for tiden, med langt lurvete kinnskjegg, rutete skjorte og skinnvest, med mobilen i beltet."

Det er vel fordi det ser helvete ut. Ikke fordi det er "ut".

"Ikke sikker på akkurat det. Der og da, midt i et motebilde som "krever" det, så har folk små sperrer for hvorvidt det omsider blir dødsharry. Folk befinner seg, motemessig, som regel i nuet"

Det er noe som heter: "På seg selv kjenner man andre".

Du er åpenbart svak i forhold til egne meninger, må følge slavisk det andre forteller deg at du skal følge, noe som naturligvis medfører at du tror andre også er som deg.

Det er godt mulig mange er det, men i så fall er de patetiske og jeg føler ikke akkurat med dem dersom de om 10 år vil angre stort på tatoveringen som dekker den ene skulderen deres.

Jeg ser en person under her sammenligner med gamle sjømenn, men det er vel en viss forskjell på hva en del dritings mennesker gjorde i fylla for 50 år siden, og hva en del mennesker gjør nå, etter å ha grundig tenkt igjennom sitt valg.

En jeg kjenner tatoverte en gang navnet sitt på armen sin, dette på en dansketur i Danmark hvor han hadde drukket litt for meget. Han dekker den til. Skulle forsåvidt bare mangle, men dette var ikke et veloverveid valg og tatoveringen ser helvete ut, så det å tenke igjennom det man gjør før man gjør det, er en forutsetning når man skal påføre seg selv noe som blir der for resten av livet.

Det burde si seg selv, i hvert fall for et oppegående menneske.

Mine tatoveringer ble tatt FØR det ble "moderne"...

Det er faktisk ikke alle som følger motebildet, eneste grunnen til at mange gjør det er fordi det kun er det som er å få kjøpt på klesbutikkene...

Jeg syntes ikke det er noe fint å se på unge piker som klemmer seg inn i alt for trange bukser slik magen henger utenfor og små topper fordi det er moderne, og fordi de fleste motebutikker ikke fører mote for store menn og kvinner!

"Dette mener du ikke helhjertet, etter min mening. Nesten alle vil gjerne kle seg i klær som er noenlunde moderne, og generelt gjerne ha et noenlunde moderne image. Slik ER det bare."

I og med at jeg selv kler på meg nøyaktig hva jeg føler for, har aldri fulgt noe motebilde som jeg ikke engang vet hva er, har tatovering og skal ha minst en til, osv, så kan jeg påstå at jeg mener det jeg skriver over, jo.

"Det er sjelden du ser menn nå for tiden, med langt lurvete kinnskjegg, rutete skjorte og skinnvest, med mobilen i beltet."

Det er vel fordi det ser helvete ut. Ikke fordi det er "ut".

"Ikke sikker på akkurat det. Der og da, midt i et motebilde som "krever" det, så har folk små sperrer for hvorvidt det omsider blir dødsharry. Folk befinner seg, motemessig, som regel i nuet"

Det er noe som heter: "På seg selv kjenner man andre".

Du er åpenbart svak i forhold til egne meninger, må følge slavisk det andre forteller deg at du skal følge, noe som naturligvis medfører at du tror andre også er som deg.

Det er godt mulig mange er det, men i så fall er de patetiske og jeg føler ikke akkurat med dem dersom de om 10 år vil angre stort på tatoveringen som dekker den ene skulderen deres.

Jeg ser en person under her sammenligner med gamle sjømenn, men det er vel en viss forskjell på hva en del dritings mennesker gjorde i fylla for 50 år siden, og hva en del mennesker gjør nå, etter å ha grundig tenkt igjennom sitt valg.

En jeg kjenner tatoverte en gang navnet sitt på armen sin, dette på en dansketur i Danmark hvor han hadde drukket litt for meget. Han dekker den til. Skulle forsåvidt bare mangle, men dette var ikke et veloverveid valg og tatoveringen ser helvete ut, så det å tenke igjennom det man gjør før man gjør det, er en forutsetning når man skal påføre seg selv noe som blir der for resten av livet.

Det burde si seg selv, i hvert fall for et oppegående menneske.

Du siterte meg slik:"Det er sjelden du ser menn nå for tiden, med langt lurvete kinnskjegg, rutete skjorte og skinnvest, med mobilen i beltet."

Du svarte:Det er vel fordi det ser helvete ut. Ikke fordi det er "ut".

En liten selvmotsigelse?

Jeg minner om at ovenstående var veldig moderne for en del år siden....

...og det er nettopp som du sier: Avdanket mote ser helvete ut.

Du siterte meg slik:"Det er sjelden du ser menn nå for tiden, med langt lurvete kinnskjegg, rutete skjorte og skinnvest, med mobilen i beltet."

En liten selvmotsigelse?

Man kan jo alltids vente da, til de kommer på mote igjen!!! For det gjør det jo!

Ikke det at dette antrekket har vært mote for dem under 50 i hjembygda mi.....

EVER!

En liten selvmotsigelse?

Nei, jeg motsier ikke meg selv. Jeg snakker tross alt om personlig smak her, og jeg har aldri syntes den slags ser annet enn jævlig ut.

Hvis derimot noen ikledde seg slikt fordi det var "inn", så underbygger det bare det jeg skriver om å være patetiske.

Annonse

Hva mener du med "snart"? Det ER harry.

Et godt eksempel på trangsynthet. Man har f.eks sett et par tatoveringer; en av en toppløs havfrue på en gammel sjømann, og en med diverse hodeskaller etc. på en gother. Så konkluderer man med at tatoveringer i det hele tatt er "harry". Det er nærmest umulig å forsvare en sånn påstand ut i fra et estetisk synspunkt, iom. at det finnes så mange forskjellige tatoveringer og måter å tatovere seg på, at mange nesten ikke kan sammenlignes.

Om man derimot ikke ser på det estetiske, men mener at f.eks tatoveringer i prinsippet er "harry", så blir det ikke noe galt med logikken. Derimot viser man at man har en ganske så meningsløs holdning til enkelte ting. "Sånn er det - punktum.".

"......................"

Et godt eksempel på trangsynthet. Man har f.eks sett et par tatoveringer; en av en toppløs havfrue på en gammel sjømann, og en med diverse hodeskaller etc. på en gother. Så konkluderer man med at tatoveringer i det hele tatt er "harry". Det er nærmest umulig å forsvare en sånn påstand ut i fra et estetisk synspunkt, iom. at det finnes så mange forskjellige tatoveringer og måter å tatovere seg på, at mange nesten ikke kan sammenlignes.

Om man derimot ikke ser på det estetiske, men mener at f.eks tatoveringer i prinsippet er "harry", så blir det ikke noe galt med logikken. Derimot viser man at man har en ganske så meningsløs holdning til enkelte ting. "Sånn er det - punktum.".

"......................"

Du angrer på tatoveringene, ja? ;)

Tatoveringer er i seg selv harry, uansett motiv. Sånn er det bare.

Du angrer på tatoveringene, ja? ;)

Tatoveringer er i seg selv harry, uansett motiv. Sånn er det bare.

"Du angrer på tatoveringene, ja?"

Hvor har du dette fra?

"Tatoveringer er i seg selv harry, uansett motiv. Sånn er det bare."

Like intelligent som å si at "gardiner er harry", uansett.

(jeg forventer imidlertid ikke at du skal skjønne dette)

"........................"

"Du angrer på tatoveringene, ja?"

Hvor har du dette fra?

"Tatoveringer er i seg selv harry, uansett motiv. Sånn er det bare."

Like intelligent som å si at "gardiner er harry", uansett.

(jeg forventer imidlertid ikke at du skal skjønne dette)

"........................"

Jeg skjønner at jeg har truffet et ømt punkt hos deg, Prozak. Ta det med ro - det fins mange som deg, det kryr av harrytasser rundtom. :)

Jeg skjønner at jeg har truffet et ømt punkt hos deg, Prozak. Ta det med ro - det fins mange som deg, det kryr av harrytasser rundtom. :)

Ikke noe ømt i det hele tatt. Men jeg har vanskelig for å holde kjeft når folk er åpenlyst trangsynte, innsnevrete og dømmende.

(så du kan like godt droppe forsøket på hersketeknikk :-)

"......................"

Ikke noe ømt i det hele tatt. Men jeg har vanskelig for å holde kjeft når folk er åpenlyst trangsynte, innsnevrete og dømmende.

(så du kan like godt droppe forsøket på hersketeknikk :-)

"......................"

Hehe. gå og ta pilla di du, Prozak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...