Gå til innhold

Synst dere det er greit at vi utrydder vår fauna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sør har et merkelig anstrengt forhold til dyr. Kanskje han ble bitt av en hund som liten gutt ?

Ei jente som skrev at hun likte seg bedre sammen med dyr enn mennesker ble av Sør erklært nazist.

Hvor da?

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• Mistera

24

• Prozak

12

• Grip

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Synes du det er greit å fjerne det som måtte komme i veien for oss mennnesker?

Det begynner å bli lite av jerv og bjørn også.

Jeg har faktisk ikke tatt til orde for å fjerne noe som helst.

Jeg har påpekt at argumentene som brukes her ("ulvens rett") og "ulv jakter med tennene" er totalt perifære til diskusjonen. Intet av det er noen grunn til noe som helst.

Ja, jeg synes vi bør bevare ulven.

Nei, Norge blir ikke noen "asfaltjungel" hvis ulven forsvinner.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei. Han ville grinet seg til statsstøtte for å utrydde alt vilt i mils omkrets.

"................"

He he. Ja selvsagt måtte kulene subsidieres..

Og når alle dyrene er utryddet ville det vel kommet krav om erstatning for alle daue husdyr grunnet for mye sol og varme, fordi myndighetene ikke kan skru av sola av og til..

Skrevet

Ulven blir ikke mer/mindre utryddet av om vi spiser kjøttet etter at vi har skutt den.

Med vennlig hilsen

Med din innstilling til dyr er det ok at fiskerne fisker opp all fisk. Vi kan sikkert få oppdrettsfisk!

La krypskyttere drepe alle dyr. Vi vil uansett ha mange, fine fargebilder å kikke på i fremtiden. Men hva skal vi spise? Skal vi bli vegeterianere alle sammen?

Sør, for at du skal få din hjortestek må det være lover og regler. Vi må ta vare på naturen! Så enkelt er det. Ulven er som bjørn, gaupe og mange andre arter dyr svært truet. Vi kan ikke si at en art kan forsvinne. Vi må prøve å beholde mangfoldet i naturen vår.

Skrevet

Med din innstilling til dyr er det ok at fiskerne fisker opp all fisk. Vi kan sikkert få oppdrettsfisk!

La krypskyttere drepe alle dyr. Vi vil uansett ha mange, fine fargebilder å kikke på i fremtiden. Men hva skal vi spise? Skal vi bli vegeterianere alle sammen?

Sør, for at du skal få din hjortestek må det være lover og regler. Vi må ta vare på naturen! Så enkelt er det. Ulven er som bjørn, gaupe og mange andre arter dyr svært truet. Vi kan ikke si at en art kan forsvinne. Vi må prøve å beholde mangfoldet i naturen vår.

Hei,

Jeg er helt enig med deg. Jeg er ikke "for" å utrydde noe som helst.

Det jeg har argumentert mot er "argumenter" som at "ulven var der først", "ulven jakter med tenner", "ulven spiser det den dreper", osv. Intet slikt har noe relevans her, fordi vi burde ikke utrydde ulv uansett om den kom for 100 år siden, jaktet med spyd, og spiste med skje! :-)

Det sagt, om ulv skulle forsvinne så er det faktisk ikke ensbetydende med at hele Norge blir en asfaltjungel og "alle" dør av lungekreft, slik det ble omtalt her!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvor da?

Husker godt den stakkars hundevennlige jenta som reagerte på ei historie om dyremishandling i avisa.

Du rykket som vanlig ut og minnet om de 60.000 barna som angivelig dør hver dag, og om hvilken idiotisk bagatell det var og skrive om litt dyremishandling.

Når jenta så skrev tilbake at hun hadde blitt så skuffet gjennom livet av mennesker, at hun brød seg mer om dyr enn mennesker, fikk hun straks vite at hennes mennskesyn var nazistisk.

----------------------------

På denne tida var Webmaster OBS på alle tråder om dyrevern som du sytematisk saboterte, og hivde dine inlegg søppeldunken hvor de da også vitterlig hørte hjemme.

Skrevet

Husker godt den stakkars hundevennlige jenta som reagerte på ei historie om dyremishandling i avisa.

Du rykket som vanlig ut og minnet om de 60.000 barna som angivelig dør hver dag, og om hvilken idiotisk bagatell det var og skrive om litt dyremishandling.

Når jenta så skrev tilbake at hun hadde blitt så skuffet gjennom livet av mennesker, at hun brød seg mer om dyr enn mennesker, fikk hun straks vite at hennes mennskesyn var nazistisk.

----------------------------

På denne tida var Webmaster OBS på alle tråder om dyrevern som du sytematisk saboterte, og hivde dine inlegg søppeldunken hvor de da også vitterlig hørte hjemme.

Isåfall presenterer du en non sequitur. Igjen.

Skrevet

Det er rørende å se deg forfekte artsmangfold. Det tyder jo på at du har lært noe!

Jeg burde vel skrive at muslimer har tatt livet av langt flere nordmenn enn det ulven har gjort, men skal stå over akkurat det.

(slapp av, sør. Bare et pavlov-inspirert forsøk for å teste dine reflekser.)

Skrevet

Jeg burde vel skrive at muslimer har tatt livet av langt flere nordmenn enn det ulven har gjort, men skal stå over akkurat det.

(slapp av, sør. Bare et pavlov-inspirert forsøk for å teste dine reflekser.)

Nordmenn har tatt livet av langt flere muslimer enn det ulven har gjort.

Men når ble "nordmenn" (folk som innehar et statsborgerskap) og "muslimer" (tilhengere av en bestemt religion) sammenlignbare grupper? Enten må man sammenligne "nordmenn" og "utlendinger", eller "kristne" og "muslimer", eller "teister" og "ateister".

Skrevet

*ler*

Fra halvannet år siden?

Du mener du har tatt til vettet siden da ?

Fint. Sett så i gang og bevis det.

Skrevet

Du mener du har tatt til vettet siden da ?

Fint. Sett så i gang og bevis det.

Legg merke til hvordan vedkommende aldri tar kritikk. Det er egentlig ganske imponerende at det går an å ha så lite selvinnsikt i sin måte å oppføre seg overfor andre.

"...................."

Skrevet

Legg merke til hvordan vedkommende aldri tar kritikk. Det er egentlig ganske imponerende at det går an å ha så lite selvinnsikt i sin måte å oppføre seg overfor andre.

"...................."

Når tok du kritikk, Prozak?

Skrevet

"...................."

Ja kun gudene må vite hvorfor de har skapt en slik ukorrigerbar sjel.

Skrevet

Ja kun gudene må vite hvorfor de har skapt en slik ukorrigerbar sjel.

Mangfold :-)

"..................."

Skrevet

Mangfold :-)

"..................."

He he. Ja strengt tatt burde vel vi som er for artsrikdom i naturen verne godt om Sør.

Skrevet

He he. Ja strengt tatt burde vel vi som er for artsrikdom i naturen verne godt om Sør.

Homo sapiens sapiens notorius kverulantis.

:-)

Skrevet

Joda, redd Ulven mens du kan. Du har ikke mye stille opp med etter at den har spist deg opp.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Joda, redd Ulven mens du kan. Du har ikke mye stille opp med etter at den har spist deg opp.

Hørte jeg mitt navn nevnt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...