Gå til innhold

Synst dere det er greit at vi utrydder vår fauna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, redd Ulven mens du kan. Du har ikke mye stille opp med etter at den har spist deg opp.

kan jo iallafall prøve...

I min verden er det ALLTID dyrene som har stillt opp for meg når menneskene rundt meg har sviktet og det har ikke vært FÅ ganger... hvorfor skulle ikke jeg bry meg om dem?

om det er min sjebne å bli spist opp av en ulv, så er det vel det.... Eller om jeg dør i en traffikulykke.. er ikke redd døden uansett, den kommer når den kommer!

Uansett så syntes jeg at det må være bedre enn å bli mishandlet slik jeg har blitt av mennesker (her må jeg passe meg slik at duskusjonen ikke kommer over på rasisme igjen)

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• Mistera

24

• Prozak

12

• Grip

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lurer av og til på hvordan en norsk bonde ville tedd seg hvis han hadde blitt plassert i Afrika med krokodiller, elefanter, neshorn, giftige slanger og skorpioner, flodhester og en drøss andre farlige dyr.

Gått konstant rundt med maskingevær og plaffet vilt rundt seg ?

Det er det vel umalig å få svar på om VI her på DOL ikke sender en... Noen frivillige... PS; våpenet blir da SPY

Skrevet

Lurer av og til på hvordan en norsk bonde ville tedd seg hvis han hadde blitt plassert i Afrika med krokodiller, elefanter, neshorn, giftige slanger og skorpioner, flodhester og en drøss andre farlige dyr.

Gått konstant rundt med maskingevær og plaffet vilt rundt seg ?

Gikk litt fort i svingene i innlegget over...

Full jeg nå da*gliser*

Skrevet

Det forekommer meg at du ikke har argumenter her, Mistera.

Ulv har ikke noen "rett" til å være "hvor den vil". Det er i det hele tatt ganske meningsløst å snakke om "rettigheter" i denne sammenhengen - fordi ulven bør få overleve enten den har "rett" eller ei.

Men det er mer fordi "det er fint" og "vi liker det", fremfor veldig mange rasjonelle årsaker. Ingen skade ville skje hvis det ikke var vill-ulv i Norge. Dens effekt på øko-systemet er helt marginal.

Med vennlig hilsen

Huff, hva skal man gjøre med denne da? Kverrulanten!

Det bør du bytte nick til....

Hvordan kan du si noe om mine argumenter når dine ikke holder stand NOEN plass i verden, universet og også det parallelle univers?

jeg sitter ikke her slik som du og uttaler meg om saker jeg ikke har kjennskap til, noe som du gjør, du vet jo ikke engang at ulven dreper for å overleve, for å fø seg og sine... Du kommer med at ulven dreper dådyr... huff så fæl er naturen, men vi MÅ ikke drepe ulven for å overleve, det har vi allerede gjort, nå gjennstår det å opprette de tabbene som har blitt gjort!

Om en av mine forelesere (i naturforvaltning og miljø)hadde sett innleggene dine, tror jeg han hadde eksplodert av hvor uvitende slike som deg er!

Dessuten tror jeg moder jord SNUR SEG I GRAVEN av slike utsagn som dine...

Det nytter ikke å sitte å lese uintressan inf på internett, og plafre med dem som din egen opofrelse og ideer....

Skrevet

Det er ikke "vår" fauna som utryddes. Det er den russiske. "Ulvebestanden" i Skandinavia, er hemmelig plantet her, av naturmyndighetene. Dyrene er hentet i Russland.

Vi har ingen egen ulvebestand.

Skrevet

Det er ikke "vår" fauna som utryddes. Det er den russiske. "Ulvebestanden" i Skandinavia, er hemmelig plantet her, av naturmyndighetene. Dyrene er hentet i Russland.

He he. "hentet i Russland".

Noen har det med å tro på det som finnes av bygdeskrøner..

Gjest QuePasta
Skrevet

Hvorfor er det viktig at vi i Norge har en ulvebestand som er større enn det den er i dag?

Skrevet

Ikke gidd i diskutere med vedkommende - du blir bare oppgitt :-)

Forøvrig har det lite å si hvorvidt ulven skyter rådyrene eller ikke - poenget er at den dreper for å spise, noe som er naturens gang.

Det som ikke er naturens gang, derimot, er at menneskene utradere alt i naturen som ikke passer dem.

"...................."

Anser du ikke mennesker som del av naturen?

Hvordan kan du avgjøre hva som er naturlig?

Er det unaturlig at en art utrydder en annen (og svakere) art?

Skrevet

Huff, hva skal man gjøre med denne da? Kverrulanten!

Det bør du bytte nick til....

Hvordan kan du si noe om mine argumenter når dine ikke holder stand NOEN plass i verden, universet og også det parallelle univers?

jeg sitter ikke her slik som du og uttaler meg om saker jeg ikke har kjennskap til, noe som du gjør, du vet jo ikke engang at ulven dreper for å overleve, for å fø seg og sine... Du kommer med at ulven dreper dådyr... huff så fæl er naturen, men vi MÅ ikke drepe ulven for å overleve, det har vi allerede gjort, nå gjennstår det å opprette de tabbene som har blitt gjort!

Om en av mine forelesere (i naturforvaltning og miljø)hadde sett innleggene dine, tror jeg han hadde eksplodert av hvor uvitende slike som deg er!

Dessuten tror jeg moder jord SNUR SEG I GRAVEN av slike utsagn som dine...

Det nytter ikke å sitte å lese uintressan inf på internett, og plafre med dem som din egen opofrelse og ideer....

Hei Mistera,

Hvis du leser hva jeg skriver, så påpeker jeg at dine argumenter ikke holder. Jeg argumenterer ikke for å "utrydde ulv".

Med vennlig hilsen

Gjest Nuvel...
Skrevet

Legg merke til hvordan vedkommende aldri tar kritikk. Det er egentlig ganske imponerende at det går an å ha så lite selvinnsikt i sin måte å oppføre seg overfor andre.

"...................."

Et ikke ukjent trekk ved diagnosen "borderline" er mangel på evne til å ta saklig kritikk.

Skrevet

Dette er total parnoia.

Skrevet

Hei Mistera,

Hvis du leser hva jeg skriver, så påpeker jeg at dine argumenter ikke holder. Jeg argumenterer ikke for å "utrydde ulv".

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig holder argumentene mine... Alt du skriver tyder på at du vil utslette hele bundten....

Jeg gjør ikke som deg, og utaler meg om ting jeg ikke har peilig på!

Se på DINE EGNE argumenter...

Skrevet

Du kan iallfall ikke skylde på innvandrere! :)

Å hva mener du med det?

Skrevet

Selvfølgelig holder argumentene mine... Alt du skriver tyder på at du vil utslette hele bundten....

Jeg gjør ikke som deg, og utaler meg om ting jeg ikke har peilig på!

Se på DINE EGNE argumenter...

Du snakker om "ulvenes rett"... Hvilken rett, og hvem har gitt dem rettighetene?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå vet kansje ikke du at ulven er vandrere... og at de kan tråkke sine tråer på flere hundrede kilometer pr dag, de greier å forflytte seg over hele norge på en kort periode....de trenger ikke å bli flyttet, da de har sine territorier og tråer som flokken deres har følgt gjennom århundrer

Men det er faktisk fint å se hvordan dere tar vare på naturen og de som lever i den... det er bare så synd at dere driter i det, men det er bra å vite for oss som driver aktivt på for å værne dem, de kan som jeg ser det prise seg lykkelig da de fleste her ikke ville NØLT med å skyte dem om de var en trussel mot deg eller dine er ikke så nøye!

Skrevet

Du snakker om "ulvenes rett"... Hvilken rett, og hvem har gitt dem rettighetene?

Med vennlig hilsen

Hvem har gitt mennesker rettigheter,?

Skrevet

Jakt fra helikopter på en av de 7 (5, 12) ulvene i Norge er jæ... TØFT.

Skrevet

Hvem har gitt mennesker rettigheter,?

Hvem har påstått det?

Ingen har gitt oss noen rettigheter.

===

Hele poenget er at det ikke er snakk om rettigheter her. Vi skyter ikke ulv fordi vi har "rett" (eller ikke), men av akkurat samme årsak som når en ulv dreper et dådyr: fordi den kan.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jakt fra helikopter på en av de 7 (5, 12) ulvene i Norge er jæ... TØFT.

Så fint at du syntes det da!

http://www.frv.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...