Gå til innhold

Bil: låsene fryser, hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg har funnet ut at en teipbit over låshullet er løsningen, da fryser den ikke, men tapen fester så dårlig i kulda.

Har noen en annen ide for å tette hullet?

Låsspray funker ikke og er dyrt og sølete.

Billig, rent og enkelt skal det være.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

20

• Prozak

4

• Sør

3

• Grip

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du må bruke en låsspray som ikke fordamper. Det finnes to typer - en som er oljebasert og en annen (jeg husker ikke hva den har i).

Den ene fortsetter å fungere, slik at låsen ikke fryser. Jeg tror den du har brukt egentlig er beregnet på å tine allerede frosne låser.

Skrevet

Vanlig låsolje er ikke grisete om du er litt forsiktig. Men bruk den før de fryser. Har hatt problemer med den ene bilen (Audi), og låsolja funket fint som bare det.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

En eller flere stooore tyggiser.

Jeg tenkte på det, men tyggisene fryser og blir harde som tre. Det må være noe kittaktig som ikke fryser, og som jeg kan bruke mange ganger tror jeg.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Vanlig låsolje er ikke grisete om du er litt forsiktig. Men bruk den før de fryser. Har hatt problemer med den ene bilen (Audi), og låsolja funket fint som bare det.

Ikke her, myrlufta legger et tjukt islag på alt og alle.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du må bruke en låsspray som ikke fordamper. Det finnes to typer - en som er oljebasert og en annen (jeg husker ikke hva den har i).

Den ene fortsetter å fungere, slik at låsen ikke fryser. Jeg tror den du har brukt egentlig er beregnet på å tine allerede frosne låser.

Grafitt skulle være fantastisk, men funker ikke. Teipen funker megabra så sant den sitter.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Varm opp låsen med en lighter.

Det funker, dvs varmer opp nøkkelen og stikker den inn, men det tar tid.

Skrevet

Grafitt skulle være fantastisk, men funker ikke. Teipen funker megabra så sant den sitter.

Forsøk "gaffer" tape, altså stofftape som elektrikerene på teateren bruker.

Skrevet

Leire, slik som brukes til hobby eller modeleringskitt. Nei, det fryser kanskje det også ;-)

Skrevet

Det funker, dvs varmer opp nøkkelen og stikker den inn, men det tar tid.

Sett lighteren på stor flamme og prøv å varm opp selve låsen i stedet.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Sett lighteren på stor flamme og prøv å varm opp selve låsen i stedet.

Da tar det fyr i ABS-plasten rundt. :)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hva med tyggis i kulda?

Den blir hard som tre og detter av.

Skrevet

Den blir hard som tre og detter av.

Hva med sånn leireaktig greie som man bruker til å henge ting opp på veggen, Jeg har brukt det til det ene skiltet mitt inni bilen og det har jo holdt i kulda.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hva med sånn leireaktig greie som man bruker til å henge ting opp på veggen, Jeg har brukt det til det ene skiltet mitt inni bilen og det har jo holdt i kulda.

Plakatkitt?

Kanskje det. Hmmm...

Skrevet

Da tar det fyr i ABS-plasten rundt. :)

*mimre til gamle dager da vi sto der med hårføner dag etter dag*

Skrevet

Låshull? På mine vogner trykker jeg på en knapp på nøkkelen. Har du en eldre modell?

Skrevet

Ok, kansje jeg jukser litt da, men jeg bruker hendene jeg... bare holder de i noen sek over låsen... og vips, no more ice:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...