Ulv I Faarikaal Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 *mimre til gamle dager da vi sto der med hårføner dag etter dag* Her bruker jeg varmepistol, det funker. Fem minutter med radio og elektrisk varme. Klare ruter og koselig varme. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 Låshull? På mine vogner trykker jeg på en knapp på nøkkelen. Har du en eldre modell? Uten elektriske sentrallåser, men de kan også fryse fast, og da står vi der begge to. Spesielt du. 0 Siter
Grip Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Uten elektriske sentrallåser, men de kan også fryse fast, og da står vi der begge to. Spesielt du. Javel? Jeg kan vel låse opp med nøkkel jeg også så vidt jeg skjønner, men det har det aldri vært behov for. Vognparken har man jo ellers innendørs om natten og det hjelper jo mye. Fra før i tiden kan jeg minnes at jeg tok med en litermål med vann og helte over dør og lås. Det løste opp det meste. Jeg antar det funker også i dag, uavhengig av låstype. Lar du virkelig bilen stå ute om natten? 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 Javel? Jeg kan vel låse opp med nøkkel jeg også så vidt jeg skjønner, men det har det aldri vært behov for. Vognparken har man jo ellers innendørs om natten og det hjelper jo mye. Fra før i tiden kan jeg minnes at jeg tok med en litermål med vann og helte over dør og lås. Det løste opp det meste. Jeg antar det funker også i dag, uavhengig av låstype. Lar du virkelig bilen stå ute om natten? Jaha. Jeg jakter på det letteste og mest behagelige. Å tette hullet har vist seg effektivt uten noe mer fuzz. Men måten å tette hullet på gjenstår før det perfekte. 0 Siter
Grip Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Jaha. Jeg jakter på det letteste og mest behagelige. Å tette hullet har vist seg effektivt uten noe mer fuzz. Men måten å tette hullet på gjenstår før det perfekte. Jeg skjønner din kamp for det bekvemme. Jeg antar at du allerede har smurt listene med silikon slik at fokus kan rettes mot selve låsen; Jeg har god tro på å pøse inn låsespray etter kjøring og ellers bruke litt tyggegummi når vasking pågår. Men jeg ingen særlig kompetanse på dette området. Lykke til i alle fall. 0 Siter
Gjest slik gjør jeg da Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Jeg tok bare litt varmvatn å slo på i dag da låsen hadde fryst fast, men det var vel kanskje ikke denslags råd du var ute etter? I alle fall er det da lettvindt å bare ta en tom bruskflaske og fylle litt varmvann på. Ikke frøs den igjen etterpå heller... Jeg gjør det samme for å slippe å skrape vinduene. Fuller en vannkanne med varmvann og tømmer det sakte over vinduene, slik blir vinduene isfrie, oppvarmede og fryser ikke igjen med det samme. Men så er jo jeg bare et kvinnfolk og da... 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Crc-556 eller lignende.... Skal du bruke den kun til låsen kan du kjøpe en flaske til 40 kroner som vil holde til lenge etter at rusten forsvinner. Eller du kan bruke en pippette eller en liten sprøyte eller lignende og sprøyte inn litt spylervæske eller annet som inneholder sprit. Da går det i racerfart ser du. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Jeg tok bare litt varmvatn å slo på i dag da låsen hadde fryst fast, men det var vel kanskje ikke denslags råd du var ute etter? I alle fall er det da lettvindt å bare ta en tom bruskflaske og fylle litt varmvann på. Ikke frøs den igjen etterpå heller... Jeg gjør det samme for å slippe å skrape vinduene. Fuller en vannkanne med varmvann og tømmer det sakte over vinduene, slik blir vinduene isfrie, oppvarmede og fryser ikke igjen med det samme. Men så er jo jeg bare et kvinnfolk og da... Forsøk når du vasker opp å ha en tallerken i kokende vann. Så tar du den opp og holder den under rennende kaldt vann. Hva skjer da?? Den knuser. DEt gjør bilruter også. Det der ville jeg vært forsiktig med var jeg deg. Jeg har vært borte i flere som har dummet seg ut på den teknikken der. 0 Siter
Gjest fremdeles kvinnfolk Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Forsøk når du vasker opp å ha en tallerken i kokende vann. Så tar du den opp og holder den under rennende kaldt vann. Hva skjer da?? Den knuser. DEt gjør bilruter også. Det der ville jeg vært forsiktig med var jeg deg. Jeg har vært borte i flere som har dummet seg ut på den teknikken der. Ja, men det er omvendt det jo. Fra varmt til kaldt, dette blir fra kaldt til varmt. Har aldri hørt om noen som har knust noen rute på denne måten og jeg har brukt metoden i flere år. Alle vet jo at det er fra varmt til kaldt glass sprekker? 0 Siter
Prozak Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Javel? Jeg kan vel låse opp med nøkkel jeg også så vidt jeg skjønner, men det har det aldri vært behov for. Vognparken har man jo ellers innendørs om natten og det hjelper jo mye. Fra før i tiden kan jeg minnes at jeg tok med en litermål med vann og helte over dør og lås. Det løste opp det meste. Jeg antar det funker også i dag, uavhengig av låstype. Lar du virkelig bilen stå ute om natten? Mulig det overrasker deg, men avhengig av hvor i landet man bor så har man ofte ikke noe valg mht. å la bilen stå ute. I oslo, f.eks, er det vanvittig mange som ikke har garasje - naturlig nok. "....................." 0 Siter
Prozak Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Ja, men det er omvendt det jo. Fra varmt til kaldt, dette blir fra kaldt til varmt. Har aldri hørt om noen som har knust noen rute på denne måten og jeg har brukt metoden i flere år. Alle vet jo at det er fra varmt til kaldt glass sprekker? Det sprekker fra kaldt til varmt også. Prøv å ta en iskald ølflaske og hold den under glovarmt vann fra springen. "................." 0 Siter
Gjest Tristeline Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Jaha. Jeg jakter på det letteste og mest behagelige. Å tette hullet har vist seg effektivt uten noe mer fuzz. Men måten å tette hullet på gjenstår før det perfekte. Forslag til tetting av hull. Men bruk det bare på billåsen da. hehe... Ta slik Tack-It festemasse (fra bokhandelen) og fest litt over hullet. Kan tas av og på, av og på. Eller kanskje like ogdt moddeler-leire. Slik ungene lager figurer av vet du! 0 Siter
Gjest fremdeles kvinnfolk Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Det sprekker fra kaldt til varmt også. Prøv å ta en iskald ølflaske og hold den under glovarmt vann fra springen. "................." Nei, er du sikker på det? Det har jeg aldri opplevd, og da tenker jeg på glass jeg tar ut av kjøleskapet og vasker opp i glohett vann. Har aldri opplevd det, bare omvendt. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Nei, er du sikker på det? Det har jeg aldri opplevd, og da tenker jeg på glass jeg tar ut av kjøleskapet og vasker opp i glohett vann. Har aldri opplevd det, bare omvendt. Du vasker nok ikke opp i glodhett vann - med mindre du har en usansynlig varmetoleranse. Dette er ren kjemi, og en av de tingene jeg ikke har allverdens greie på. Det er mulig det krever større temperaturforskjell den veien enn motsatt vei, men at det er slik det fungerer, det er helt sikkert. "..................." 0 Siter
Gjest okey? ;) Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Du vasker nok ikke opp i glodhett vann - med mindre du har en usansynlig varmetoleranse. Dette er ren kjemi, og en av de tingene jeg ikke har allverdens greie på. Det er mulig det krever større temperaturforskjell den veien enn motsatt vei, men at det er slik det fungerer, det er helt sikkert. "..................." psssst: Noen bruker tykke gummihansker når de vaker op, nettopp for å kunne "koke" oppvasken! 0 Siter
Sør Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Du vasker nok ikke opp i glodhett vann - med mindre du har en usansynlig varmetoleranse. Dette er ren kjemi, og en av de tingene jeg ikke har allverdens greie på. Det er mulig det krever større temperaturforskjell den veien enn motsatt vei, men at det er slik det fungerer, det er helt sikkert. "..................." Det fungerer begge veier - du har helt rett. Dog finnes det to typer glass som brukes i biler - både herdet og laminert. Godt mulig at den ene typen sprekker lettere ved "varmebehandling". Med vennlig hilsen 0 Siter
Prozak Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 psssst: Noen bruker tykke gummihansker når de vaker op, nettopp for å kunne "koke" oppvasken! Vel - jeg kan bare beskrive det jeg selv har opplevd, ok? :-) Iskalt 1-liters colaflaske, av den gamle typen, av glass. Den hadde ligget enten øverst i kjøleskapet eller i fryseren, for å bli kald. Korken satt hardt, og jeg holdt den et par sekunder under glovarmt vann fra springen. Bang! Den eksploderte. (dette er maaaaange år siden) "...................." 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 Jeg skjønner din kamp for det bekvemme. Jeg antar at du allerede har smurt listene med silikon slik at fokus kan rettes mot selve låsen; Jeg har god tro på å pøse inn låsespray etter kjøring og ellers bruke litt tyggegummi når vasking pågår. Men jeg ingen særlig kompetanse på dette området. Lykke til i alle fall. Jeg håper på din forståelse når alt sitter fast og jeg har glemt det meste og har dårlig tid. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 Jeg tok bare litt varmvatn å slo på i dag da låsen hadde fryst fast, men det var vel kanskje ikke denslags råd du var ute etter? I alle fall er det da lettvindt å bare ta en tom bruskflaske og fylle litt varmvann på. Ikke frøs den igjen etterpå heller... Jeg gjør det samme for å slippe å skrape vinduene. Fuller en vannkanne med varmvann og tømmer det sakte over vinduene, slik blir vinduene isfrie, oppvarmede og fryser ikke igjen med det samme. Men så er jo jeg bare et kvinnfolk og da... Det er ikke dumt, men det fryser fort til igjen. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 Forslag til tetting av hull. Men bruk det bare på billåsen da. hehe... Ta slik Tack-It festemasse (fra bokhandelen) og fest litt over hullet. Kan tas av og på, av og på. Eller kanskje like ogdt moddeler-leire. Slik ungene lager figurer av vet du! A-ha, plakatkitt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.