Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg akter ikke å påta meg rollen verken som aktor eller forsvarsadvokat for internasjonale våpenhandlere. For meg er det revnende likegyldig hvem som solgte ham våpnene, så lenge mannen selv sitter i varetekt og ikke kan få utrettet mer skade. End of story!

Så spør jeg deg, Sør. Hvorfor skal 3,5 millioner arabere repatrieres til Israel hvis målet er en egen palestinsk stat?

Fordi de ble kastet ut derfra.

Dog bør det glede deg at Genève-avtalen som foreligger IKKE gir disse rett til å returnere.

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

30

• Mr Kahn

15

• Grip

8

• Goliath

6

Mest aktive i denne tråden

Fordi de ble kastet ut derfra.

Dog bør det glede deg at Genève-avtalen som foreligger IKKE gir disse rett til å returnere.

For no tull! Da krigen brøt ut i 1948 ble araberne jaget på flukt av sine egne. I antall var de dengang ca en halv million, maks. I dag teller de 3,5 millioner! Israel er ikke ansvarlig for flykninger etter andre nasjoners aggresjon.

Hva med de jødene som har flyktet fra europeiske, asiatiske og arabiske land? Skal de også repatrieres til de landene de flyktet fra? Eller skal de få anledning til å slå seg ned i en egen nasjonalstat?

For no tull! Da krigen brøt ut i 1948 ble araberne jaget på flukt av sine egne. I antall var de dengang ca en halv million, maks. I dag teller de 3,5 millioner! Israel er ikke ansvarlig for flykninger etter andre nasjoners aggresjon.

Hva med de jødene som har flyktet fra europeiske, asiatiske og arabiske land? Skal de også repatrieres til de landene de flyktet fra? Eller skal de få anledning til å slå seg ned i en egen nasjonalstat?

Du skriver: "Hva med de jødene som har flyktet fra europeiske, asiatiske og arabiske land? Skal de også repatrieres til de landene de flyktet fra? Eller skal de få anledning til å slå seg ned i en egen nasjonalstat?"

Ja, gjerne for meg.

Du skriver: "Hva med de jødene som har flyktet fra europeiske, asiatiske og arabiske land? Skal de også repatrieres til de landene de flyktet fra? Eller skal de få anledning til å slå seg ned i en egen nasjonalstat?"

Ja, gjerne for meg.

Så det er "gjerne for deg" at jøder sendes tilbake til sine plageånder som de flyktet fra? Hvorfor tror de de flyktet in the first place?

Like underlig er det at araberne vil repatrieres til det de kaller for en apartheidstat. Særlig når målet er å danne en egen, uavhengig palestinsk stat.

Men kanskje dette ikke nødvendigvis er målet allikevel?

Så det er "gjerne for deg" at jøder sendes tilbake til sine plageånder som de flyktet fra? Hvorfor tror de de flyktet in the first place?

Like underlig er det at araberne vil repatrieres til det de kaller for en apartheidstat. Særlig når målet er å danne en egen, uavhengig palestinsk stat.

Men kanskje dette ikke nødvendigvis er målet allikevel?

Ikke sendes tilbake med tvang, men at hvis en jøde flyktet fra f. eks. Spania til Israel så skal vedkommende ha rett til å flytte tilbake til Spania hvis han ønsker det.

Mener du at de som solgte kjemiske våpen til Saddam bør sitte på tiltalebenken?

Hvis salget var ulovelig i henhold til internasjonale lover, så burde de det.

Hvis ikke, så selvfølgelig ikke.

Men hvorfor kritiserer du andre for å gjøre det samme som du langt nær alltid gjør?

Annonse

Hvis salget var ulovelig i henhold til internasjonale lover, så burde de det.

Hvis ikke, så selvfølgelig ikke.

Men hvorfor kritiserer du andre for å gjøre det samme som du langt nær alltid gjør?

Jeg ser at Sør ikke liker svarene og spørsmålene han får i denne tråden han selv har startet.

Det mest interessante er måten han da "oppfører" seg på i de svarene han så gir.

Maken til barnslighet og idioti skal man lete lenge etter.....

Jeg ser at Sør ikke liker svarene og spørsmålene han får i denne tråden han selv har startet.

Det mest interessante er måten han da "oppfører" seg på i de svarene han så gir.

Maken til barnslighet og idioti skal man lete lenge etter.....

Spørsmålet var om de som solgte kjemiske våpen til Saddam bør sitte på tiltalebenken.

Ulv I Faarikaal

Spørsmålet var om de som solgte kjemiske våpen til Saddam bør sitte på tiltalebenken.

Sammen med de som lot han komme til makten, de som lot han beholde den og alle de andre som hjalp han?

Hva er vitsen med å skille ut en gruppe eller aktør?

Det vet jeg: et påskudd til å forfølge de man ønsker å bli kvitt eller vil provosere.

Sammen med de som lot han komme til makten, de som lot han beholde den og alle de andre som hjalp han?

Hva er vitsen med å skille ut en gruppe eller aktør?

Det vet jeg: et påskudd til å forfølge de man ønsker å bli kvitt eller vil provosere.

Vi starter med de som solgte kjemiske våpen til ham.

Annonse

Det er en god instilling.

Hvem solgte våpen til Saddam?

Hvem hjalp ham med satelittbilder slik at han kunne drepe?

Hva gjorde Rumsfeld i Bagdad?

Konspirasjonsteorier er viktige greier.

"Hva gjorde Rumsfeld i Bagdad? " :-)

Har du drømmer om å bli politimann? Lest for mye Hardy-guttene?

Hvis du visste at jeg skulle drepe noen med kniven, så er du selvsagt delaktig i drap.

Hva tror du USA, osv. trodde Saddam skulle bruke kjemiske våpen til?

Med vennlig hilsen

Kjemiske våpen har i all hovedsak vært brukt til avskrekking, med noen kjedelige unntak riktignok.

Nå er vel slike våpen forbudt gjennom internasjonale avtaler.

Vi starter med de som solgte kjemiske våpen til ham.

Man kan drepe med så mye rart. Man saksøker ikke sportsbutikken som solgte hagla heller. Ikke våpenfabrikker og ikke flyfabrikker. Ansvaret ligger heldigvis på gjerningsmannen.

Det må ha skjedd et lovbrudd.

Man kan selvsagt si at hvis man selger våpen til en araber, går det nødvendigvis ille, men det er vel ikke det du vil frem til, er det?

Ulv I Faarikaal

Man kan drepe med så mye rart. Man saksøker ikke sportsbutikken som solgte hagla heller. Ikke våpenfabrikker og ikke flyfabrikker. Ansvaret ligger heldigvis på gjerningsmannen.

Det må ha skjedd et lovbrudd.

Man kan selvsagt si at hvis man selger våpen til en araber, går det nødvendigvis ille, men det er vel ikke det du vil frem til, er det?

Alle våpen er laget for å drepe eller skade.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...