Gå til innhold

NHD - hukommelsestap, medisiner


Gjest grønne øyne

Anbefalte innlegg

Gjest grønne øyne

Hei NHD

Jeg har skrevet et innlegg tidligere, at jeg nå for en uke siden sluttet på alle medisinene mine. Brått.

Jeg gikk på orfiril, efexor og serequel.

Da jeg sluttet ble jeg manisk og sov minimalt.

Onsdag fikk jeg zopliclone alpharma 7,5mg. Den kvelden tok jeg bare en. Fikk ikke sove, men var bare våken og fikk gjort mye i leiligheten.

I løpet av natt til fredag, tok jeg, uten å ha klart å registrere det selv, i hvertfall ikke som jeg husker det nå, 9stk. Og fikk likevel ikke sove.

Fredag formiddag var jeg hos behandler, der jeg nesten ble tvangsinnlagt. Hun hadde gjort avtale med sykehuset og hun skulle følge meg opp.

Men ved hjelp av store ord, så slapp jeg unna, mot at jeg møtte opp til samtale hos overlegen på mandag.

Om kvelden "landet" jeg, og jeg landet hardt og brutalt. Jeg pratet i tlf med en tidligere lærer av meg, som har hjulpet meg enormt. Hun ble redd og ringte behandleren min, som igjen ringte meg.

Igjen, ved hjelp av store ord slapp jeg innleggelse.

Mot at jeg skulle ta 200mg serequel, så jeg kunne få sove.

Da jeg pratet med henne, sa hun at jeg hadde forandret meg mye i stemmen, bare fra jeg hadde pratet med henne tidligere på dagen.

Jeg kunne ikke huske at jeg hadde vært der i det hele tatt.

Når kvelden kom, beveget alt jeg så, på seg.

Men jeg tok serequelen og fikk sove i hele natt.

I dag ( lørdag ) merker jeg at jeg har mistet hukommelsen veldig. I tillegg har jeg visst ringt giftsentralen. Det kan jeg se på tlf og notater jeg har tatt. Men jeg kan ikke huske noe av det.

Og når jeg feks stod i dusjen i dag, kunne jeg ikke engang huske om jeg hadde tatt balsam i håret.

En annen ting er at jeg ikke vet om jeg har levert inn reiseregningen til trygdekontoret eller ikke.

Jeg kan tydelig huske samtalen på trygdekontoret, og hvordan arkene så ut. Og hva som ble sagt. Men kan ikke huske å ha fått disse papirene i resepsjonen hos behandler. Og jeg lurer på om jeg bare har hallusinert eller noe. Jeg vet ærlig talt ikke.

Hva er det som er skjedd med meg?

Kommer det av all zopliclone alpharma jeg tok, eller er det en blanding av alt. At jeg gikk fra å være manisk til depressiv. Og av å ha tatt så mange sovetabletter, og ikke å ha tatt noen den siste uken?

I dag har jeg hatt en fin dag. Eller i alle fall en ok dag.

Husker litt lite, men jeg prøver så godt jeg kan.

Hva er skjedd med meg?

Jeg gruer meg i tillegg til møtet med overlegen.

Hadde du vært overlegen, hva hadde du gjort da? Jeg har følt meg i "fin" form i dag, og føler jeg ikke hører til på et psykiatrisk sykehus.

Har vært der nok ganger.

Og ingen rundt meg har noengang forstått hvorfor jeg skal innlegges. Så god skuespiller er jeg...

Hva tenker du NHD, og hva ville du gjort hvis du var både meg og behandler?

Jeg vil ikke ta medisinene for de gir meg økt matlyst. Nå når jeg ikke tar medisinene går det strålende med maten, i mine øyne. Jeg spiser minimalt.

Håper du finner tid til å svare på dette.

Grønne øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...