Gå til innhold

Hel- eller halvsøsken?

Anbefalte innlegg

Gjest Brodern11
Skrevet

Min far har utenom min bror og meg, tre barn. Det jeg lurer på om disse er hel- eller halvsøsknene mine. Har hørt at halvsøsken på farssiden egentlig er helsøsken, eller er det omvendt? Eller er alt bare tull?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Helsøsken er når man har både mor og far felles. Om mor eller far får et nytt sett med barn (eller har barn fra før) blir det dine halvsøsken. Det har ikke noe å si hvorvidt de er din fars barn, eller de er din mors barn. Litt rotete forklart, kanskje. Du har et halvsøsken, broren din.

Skrevet

Hehe... Helsøsken er når du har felles mor OG far. Hvis dere har bare felles mor er dere halvsøsken, og har dere bare felles far er dere også halvsøsken.

Skrevet

Helsøsken er når man har både mor og far felles. Om mor eller far får et nytt sett med barn (eller har barn fra før) blir det dine halvsøsken. Det har ikke noe å si hvorvidt de er din fars barn, eller de er din mors barn. Litt rotete forklart, kanskje. Du har et halvsøsken, broren din.

Slik jeg tolker Brodern11 sitt innlegg, er broren hans eneste HELsøsken?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Slik jeg tolker Brodern11 sitt innlegg, er broren hans eneste HELsøsken?

Det var det jeg mente, ja. Hehe. Natt er natt uansett om man jobber eller bare skulle jobbet.

Gjest AnyMouse
Skrevet

Det er nok bare tull. For å være helsøsken må dere ha samme mor og far.

Gjest Pricilla
Skrevet

Som de andre sier må man ha felles far og mor for å være helsøsken. men for meg er søsken søsken, enten hel eller halv... Han en "helbror" og en "halvsøster", men synes halv høres så fælt ut jeg.. hun er like mye søstra mi som han er broren min.

Skrevet

Jeg syntes i egentlig at er man søsken så er man søsken. Hel- og halv høres egentlig veldig rart ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...