Gå til innhold

Ukens mest alternative


Gjest alternativer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klart det!

Det er ofte livsstilen (inkl kostholdet) man må se på.

Stabilt blodsukker, mat man tåler, variert og sunt kosthold, mosjon, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir i skikkelig dårlig psykisk form av å spise søt gjørbakst (sukker, hv.mel, gjær).

Ost og rødt kjøtt får musklene mine til åblir stive, støle og verkete.

Hadde jeg klart å leve på frukt, grønnsaker, rugbrød og hvitt kjøtt så hadde jeg muligens vært frisk. Men jeg KLARER ikke å holde meg til det på egenhånd. ER så altfor glad i alt jeg ikke 'tåler, kaker og søtsaker.

Og legen (bånde han jeg har nå og min forhenværende) viser jo ingen som helst interesse for at maten har noe å si for min 'tilstand'. Når en ikke får støtte derfra engang, så er det ikke lett å være flink nok. Har foreslått henvisning til ernæringsveileder også, men nei!

Det er ikke akkurat uvanlig at det vi ikke klarer oss uten er det vi er intolerante mot! For eksempel så har "søtmunner" svært ofte sukkerintoleranse.

Men dette suget er noe du kan venne deg av. Det krever tonn med viljestyrke, men når du først har sluttet å spise godteri, så blir du uvel hvis du begynner igjen. Når du slutter, så vil kroppen også rense seg, og giftstoffer vil siles bedre ut. Da vil du først føle deg verre, så mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...