Gå til innhold

Politikk: folkeavstemninger ble nedstemt i stortinget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville stemt med opera, men for øvrig synes jeg ikke at folkeavstemninger skal brukes for mye.

Skrevet

En opera er jeg for, skulle bare mangle. Vi må ta oss råd til å bruke penger på kultur!

Og folkeavstemning på slike ting er jeg ikke for.

Skrevet

Det er klart at vi skal ha ny opera. Som den rikeste generasjon noensinne, må vi ta oss råd til å overlate noe annet enn husbankhus til kommende generasjoner.

Folkeavstemning om slike saker er litt ugreit. Hva skal temaet være? Ja eller nei? I så fall under hvilke forutsetninger?

Gjest Niels Henrik
Skrevet

Selvsagt skal vi ha opera.

Det er forskjell på en kulturnasjon og en steinaldernasjon.

Skrevet

Problemet med folkeavstemminger er at de kun tar stilling til en og en sak. En får ikke en helhetlig politikk.

Ellers hadde alle stemt for skattelettelser og lavere avgifter, og mer til helse/eldre/skoler osv.

Det er jo dette som har skjedd i California og en ser jo hvilket enormt underskudd de har der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...