Sør Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Du ignorerer ofre for horder av de du mener er ofre for andre. De du mener er ofre er ikke de samme som andre mener er ofre. Jøder er et velutdannet folk, de har 139 nobelprisvinnere, mens muslimene har bare 9. Kanskje muslimer skulle satse mer på utdanning slik som jødene gjør? Matematisk burde muslimene ha flere tusen nobelprisvinnere hvis de hadde stått på like mye? Det er ikke bedre å trakassere muslimer i 2004 enn det var å trakassere jøder i 1937. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Det er jo nettopp dette som gjør det så fantastisk å være norsk! Tenk den dagen vi blir utsatt for nød og undertrykkelse. Tenk på alle vennene vi har fått, vi kan dra til Iran, Pakistan eller Somalia og få muligheten til å ha det trygt og godt. Det kan ses på som en forsikring. He-he. 0 Siter
damedame Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Hei, Det siste er jeg helt enig med deg i, men det er ikke det som er poenget her. De HAR tross alt sonet den straffen de ble idømt. Poenget her er at verken Norge eller noen annen europeisk nasjon sender folk til døden. Med vennlig hilsen Åh, har de avsonet dom? (hvor, i Norge?) 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Nei, men en rettstat sender ikke folk i døden. Det er derfor den kalles en rettstat og ikke barbari. Din hang til henrettelser ville nok imponert Taliban. Terroristenes trang til å drepe "imponerer" mer. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Det er ikke bedre å trakassere muslimer i 2004 enn det var å trakassere jøder i 1937. Er det bedre å beskytte og brødfø terrorister, som vi gjør i Norge? 0 Siter
Grip Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Norge har ikke "livstid", men 21 års fengsel. AP regjeringen avskaffet automatisk reduksjon i fengselstraffen. Ingen skal sendes til et sted hvor de risikerer dødsstraff, enten de heter bin Grip eller bin Laden. Det er nettopp det som er forskjellen mellom rettsstaten Norge og barbarer. Med vennlig hilsen Det er vel ikke stort mer å si... 0 Siter
Sør Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Åh, har de avsonet dom? (hvor, i Norge?) Nei, de har sonet dommen de ble idømt i Russland (som sikkert ikke var noen fornøyelse). Jeg mener å huske at prestestyret i Iran vil henrette dem, fordi de kom derfra. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Terroristenes trang til å drepe "imponerer" mer. Men den berettiger ikke DIN hang til henrettelser og prestestyre-rettssak. 0 Siter
Sør Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Det er vel ikke stort mer å si... Nei, du har nok ikke det. Hvis man ønsker en rettsstat så må den beskytte alle, også de vi mest forakter. En rettsstat sender ikke folk i døden, og ville ikke oppnådd noe som helst med det. 0 Siter
Sør Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Er det bedre å beskytte og brødfø terrorister, som vi gjør i Norge? Ja, det er bedre enn å sende dem i døden hos et det prestestyret du er beundrer så mye. 0 Siter
damedame Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Nei, de har sonet dommen de ble idømt i Russland (som sikkert ikke var noen fornøyelse). Jeg mener å huske at prestestyret i Iran vil henrette dem, fordi de kom derfra. Med vennlig hilsen Ja, jeg har lest det nå. Sikkert ingen fornøyelse, nei. Men jeg mener at Norge ikke burde gitt dem oppholdstillatelse i utgangspunktet. De har jo tross alt truet andre mennesker på livet. Hva har de vel følt de som satt i flyet? Hvordan har de det i dag? Noen av dem har kanskje fått sitt liv i stor grad ødelagt. Jeg mener det er så og si utilgivelig å bruke andres liv og helbred for å oppnå egne mål. De visste på forhånd at de ville risikere dødsstraff i hjemlandet. De tok sjansen allikevel. ...og fikk oppholdstillatelse tilslutt. På 51 andre menneskers bekostning. Det blir feil i min verden. 0 Siter
Sør Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Ja, jeg har lest det nå. Sikkert ingen fornøyelse, nei. Men jeg mener at Norge ikke burde gitt dem oppholdstillatelse i utgangspunktet. De har jo tross alt truet andre mennesker på livet. Hva har de vel følt de som satt i flyet? Hvordan har de det i dag? Noen av dem har kanskje fått sitt liv i stor grad ødelagt. Jeg mener det er så og si utilgivelig å bruke andres liv og helbred for å oppnå egne mål. De visste på forhånd at de ville risikere dødsstraff i hjemlandet. De tok sjansen allikevel. ...og fikk oppholdstillatelse tilslutt. På 51 andre menneskers bekostning. Det blir feil i min verden. Fordi verken Norge eller andre europeiske nasjoner har LOV til å sende folk i døden. Så enkelt er det. Det er også merkverdig at de som vanligvis "klager" over prestestyret i Iran, nå åpenbart vil sende folk dit (på tross av at de åpenbart ikke vil få en rettferdig rettssak). Det demonstrerer akkurat det jeg sier - disse folkene har veldig mye felles med fundamentalistene i prestestyret. Med vennlig hilsen 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Ja, det er bedre enn å sende dem i døden hos et det prestestyret du er beundrer så mye. Nå har jeg aldri beundret hverken deg eller prestestyrer. 0 Siter
damedame Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Fordi verken Norge eller andre europeiske nasjoner har LOV til å sende folk i døden. Så enkelt er det. Det er også merkverdig at de som vanligvis "klager" over prestestyret i Iran, nå åpenbart vil sende folk dit (på tross av at de åpenbart ikke vil få en rettferdig rettssak). Det demonstrerer akkurat det jeg sier - disse folkene har veldig mye felles med fundamentalistene i prestestyret. Med vennlig hilsen Takker for informasjon du nevner først. Det ga meg noe å tenke på. De andre debattantene kommenterer jeg ikke. Føler jeg for det, tar jeg det opp med dem direkte. Takk for berikende (dog kortvarig for min del) diskusjon, og ha en god natt. 0 Siter
Grip Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Nei, du har nok ikke det. Hvis man ønsker en rettsstat så må den beskytte alle, også de vi mest forakter. En rettsstat sender ikke folk i døden, og ville ikke oppnådd noe som helst med det. Det er mye rart som er prestert her inne, men så langt har ennå ingen for alvor ønsket å gi bin Laden politisk asyl i Norge. Vel har det vært nevnt på spøk, men nå har altså sør støttet en slik tanke...i fullt alvor. Det er skjelden man blir stum over fanatismen hos denne fyren, men nå var det like før for min del. Kan hatet til usa og Vesten virkelig bli så brennende? 0 Siter
Sør Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Takker for informasjon du nevner først. Det ga meg noe å tenke på. De andre debattantene kommenterer jeg ikke. Føler jeg for det, tar jeg det opp med dem direkte. Takk for berikende (dog kortvarig for min del) diskusjon, og ha en god natt. Ønsker deg også en god natt. Verden blir ikke et bedre sted av at vi sender krek for å bli henrettet. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Det er mye rart som er prestert her inne, men så langt har ennå ingen for alvor ønsket å gi bin Laden politisk asyl i Norge. Vel har det vært nevnt på spøk, men nå har altså sør støttet en slik tanke...i fullt alvor. Det er skjelden man blir stum over fanatismen hos denne fyren, men nå var det like før for min del. Kan hatet til usa og Vesten virkelig bli så brennende? Du skriver: "Kan hatet til usa og Vesten virkelig bli så brennende?" Hvem mener du har det vi ynder å kalle "Vestlige verdier": 1) De som sender en person som HAR avsonet sin dom til en stat hvor han blir henrettet? 2) De som gir denne personen asyl, fordi de ikke utleverer noen person til henrettelse. Det du forfekter er Taliban-justis! 0 Siter
Sør Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Nå har jeg aldri beundret hverken deg eller prestestyrer. Du beundrer åpenbart prestestyrets rettssans nok til å ville sende folk dit. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Du beundrer åpenbart prestestyrets rettssans nok til å ville sende folk dit. På hvilket grunnlag trekker du slutningen at jeg beundrer prester og deres styr? Jeg trodde islam fasinerte deg pga dens evne til å fjerne ytringsfrihet og annen frihet, spesielt for kvinner. kanskje du har en drøm om å tvinge kvinner under deg, og at islam kan gi deg den muligheten? hmmmm.... 0 Siter
Sør Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 På hvilket grunnlag trekker du slutningen at jeg beundrer prester og deres styr? Jeg trodde islam fasinerte deg pga dens evne til å fjerne ytringsfrihet og annen frihet, spesielt for kvinner. kanskje du har en drøm om å tvinge kvinner under deg, og at islam kan gi deg den muligheten? hmmmm.... Det er DU som vil sende dem til prestene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.