Gå til innhold

Ringe til tannlegen igjen eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Novembermom
Skrevet

Var hos tannlegen tidligere i dag fordi jeg hadde en helsikens tannpine i natt.

Fikk ikke sove pga dette og å ta smertestillende hjalp ikke.

Når jeg kom så var iallefall smerten borte og tannlegen fant ikke noe. Han dunket på tennene både oppe og nede der jeg sa jeg hadde vondt, men jeg kjente ikke noe smerte da.

Jeg er i tillegg gravid med termin på Onsdag, så han kan jo ikke gjøre så mye.

Nå er imidlertid tannpinen kommet igjen ( for 20 minutter siden eller så ) og det gjør sabla vondt!

Jeg er også forkjølet, men vet ikke om det er den som forårsaker såkalt "falsk tannpine", men vondt gjør det, både oppe og nede på samme side...

Tannlegen sa han ville vente til etter fødselen før han gjør noe, men han sa også at jeg skulle komme tilbake hvis det begynte igjen, men jeg vet ikke om det gjør vondt oppe eller nede...

Han mente at det var noen nerver som hadde dødd i tannen han holdt på med sist jeg var der ( halvannen uke siden ), men nå er jeg i tvil...

Han kan jo ikke gjøre så mye, men jeg vil ikke gå rundt med dette smertehelvetet til etter fødselen.

Men som han sa, det blir jo ikke så greit hvis han begynner å dulle og greier og så er det feil tann bare fordi jeg ikke klarer å plassere smerten....Det gjør faktisk vondt oppe og nede samtidig, men verst nede tror jeg...

Gud, jeg HATER tannpine! Nå kan jeg verken spise eller drikke på den ene siden av munnen....

Pokker! Jeg er i tvil om hva jeg skal gjøre...

Skrevet

Jeg har hørt om lignende tilfeller der det viste seg at det var bihulebetennelse.

Kanskje du skulle ta et legebesøk og sjekke det?

Gjest Novembermom
Skrevet

Jeg har hørt om lignende tilfeller der det viste seg at det var bihulebetennelse.

Kanskje du skulle ta et legebesøk og sjekke det?

Nå har jo ikke jeg noe gulgrønt slim eller sånt som kommer ut av nesen da. Det er helt klart....

Men tannpinen kommer og går, så det virker ikke som skikkelig tannpine, hvis du skjønner..

Stod også at man kunne ta smertestillende mot bihulebetennelse, men problemet er jo bare det at det funker ikke i det hele tatt.

Har jo legevakt her nede som åpner om en time da, men blir jo kjipt å gå der og så har jeg ikke "problemer"...

Skrevet

Nå har jo ikke jeg noe gulgrønt slim eller sånt som kommer ut av nesen da. Det er helt klart....

Men tannpinen kommer og går, så det virker ikke som skikkelig tannpine, hvis du skjønner..

Stod også at man kunne ta smertestillende mot bihulebetennelse, men problemet er jo bare det at det funker ikke i det hele tatt.

Har jo legevakt her nede som åpner om en time da, men blir jo kjipt å gå der og så har jeg ikke "problemer"...

Når man har bihulebetennelse er gjerne problemet nettopp at slimet ikke kommer ut nesen (som det burde) men setter seg fast opp i bihulene.

Øker smerten når du bøyer hodet fremover? I så fall har det gjerne med bihulene å gjøre, selvom det kjennes ut som tannverk. En litt "dump" smerte i jekslene, liksom.

Gjest Novembermom
Skrevet

Når man har bihulebetennelse er gjerne problemet nettopp at slimet ikke kommer ut nesen (som det burde) men setter seg fast opp i bihulene.

Øker smerten når du bøyer hodet fremover? I så fall har det gjerne med bihulene å gjøre, selvom det kjennes ut som tannverk. En litt "dump" smerte i jekslene, liksom.

Opplever ofte når jeg er forkjølet at smerten øker når jeg bøyer hodet framover. Men jeg får også uekte tannpine hver gang jeg blir forkjølet.

Men denne uekte tannpinen blir også verre når jeg ligger meg ned. Å ligge høyt med hodet blir kanskje en smule vanskelig da vi har vannseng og jeg synes det er ubehagelig å ligge på ørten puter, men det går jo an å prøve...

Skrevet

Opplever ofte når jeg er forkjølet at smerten øker når jeg bøyer hodet framover. Men jeg får også uekte tannpine hver gang jeg blir forkjølet.

Men denne uekte tannpinen blir også verre når jeg ligger meg ned. Å ligge høyt med hodet blir kanskje en smule vanskelig da vi har vannseng og jeg synes det er ubehagelig å ligge på ørten puter, men det går jo an å prøve...

Hva med nesedråper? Eller å skylle nesen med saltvann?

Skrevet

Kan være bihulene... har selv trodd jeg har hatt kjeften full av hull, men så har det bare vært bi og panne hulene....

Skrevet

Kan godt være bihulene ja, ta en sjekk hos lege?

Virus-bihulebetennelse er ikke grønt eller gult, bare klart.

Saltvannsskylling (sterkt saltvann - 2-3%) og nesespray burde hjelpe etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...