Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurte på litt om høyskoler og universiteter...hvordan er det med undervisninger og lignende der? Er det bare forelesninger eller enkelte klasser som på videregående?

Og er det gym der også?

Ville satt pris på om noen som vet om dette helt sikkert kunne svare... :)

Skrevet

På mitt studium så har vi bare forelesninger, gym har du bare om du går idrett....

Noen studier har obligatoriske forelesninger, andre har ikke... dette kan du kun få vite om du går inn på sidene til skolen og det studiumet du skal ta.

Skrevet

På universitetet skjer undervisningen stort sett gjennom åpne forelesninger og seminarer.

Noen fag har mange interesserte studenter, andre færre. Da blir oppmøtet deretter.

Andre fag er lukkede. Der regner jeg med at undervisningen også foregår i 'lukkede' rom.

Gym? Ikke på universitetet. Med mindre du tar et idrettsfag, da...

Du bør søke opp et aktuelt universitet, lese under aktuelt fakultet og videre det respektive faget du er interessert i. Dessuten er det mengder av info fra studieavd, studentekspedisjon o.l.

Spesielt bør du merke deg info om registrering, eksamensoppmelding og hvilke fag / emner som er obligatoriske i graden.

Høyskoler vet jeg ingenting om. Men det er vel mer klassebasert og timeplanstyrt undervisning der, tror jeg?

Skrevet

På universitetet skjer undervisningen stort sett gjennom åpne forelesninger og seminarer.

Noen fag har mange interesserte studenter, andre færre. Da blir oppmøtet deretter.

Andre fag er lukkede. Der regner jeg med at undervisningen også foregår i 'lukkede' rom.

Gym? Ikke på universitetet. Med mindre du tar et idrettsfag, da...

Du bør søke opp et aktuelt universitet, lese under aktuelt fakultet og videre det respektive faget du er interessert i. Dessuten er det mengder av info fra studieavd, studentekspedisjon o.l.

Spesielt bør du merke deg info om registrering, eksamensoppmelding og hvilke fag / emner som er obligatoriske i graden.

Høyskoler vet jeg ingenting om. Men det er vel mer klassebasert og timeplanstyrt undervisning der, tror jeg?

At studiumet er lukket betyr at det kun er for studenter som tar faget som del av et studium... altså at man ikke kan være nettstuden, ta bare enkeltfag osv.... gjør det iallfall på høgskoler

Skrevet

Nå er det noen år siden jeg gikk på univ. og høyskole - men slik var det hvertfall da.

Høyskole er nesten som vid.gående - man går i en klasse - har ganske mye undervisning for man har flere fag hvert semester - også ofte innleveringer. På univ. tar man færre fag - færre forelesninger - mye mer basert på selvstudie , dog finnes det ofte gruppeøvninger man kan gå på hvor det kan være innleveringer. Det meste er frivillig men kan være obligatoriske innleveringer.

Dette kan selvsagt også være avhengig av hvilken retning du går - jeg refererer fra realfag på univeritet og ing.høyskole.

Gjest epletre
Skrevet

Det kommer jo an paa hva studie du skal ta.. Paa laererskolen har de gym/svomming.. og selvsagt paa idrettslinjen.

Noen forelesninger er obiligatoriske, mens andre ikke. Det er mye gruppearbeid ved hoyskolene ogsaa naa...

Skrevet

Nå er det noen år siden jeg gikk på univ. og høyskole - men slik var det hvertfall da.

Høyskole er nesten som vid.gående - man går i en klasse - har ganske mye undervisning for man har flere fag hvert semester - også ofte innleveringer. På univ. tar man færre fag - færre forelesninger - mye mer basert på selvstudie , dog finnes det ofte gruppeøvninger man kan gå på hvor det kan være innleveringer. Det meste er frivillig men kan være obligatoriske innleveringer.

Dette kan selvsagt også være avhengig av hvilken retning du går - jeg refererer fra realfag på univeritet og ing.høyskole.

Høyskolen ligner nå mere på universtet... (kvalitetsreformen) Studiet mitt med flere, har ikke obligatoriske timer, det blir ikke ført fravær, vi har kun mappeinnleveringer og eksamen som teller 50-50 av karakteren, ikke har vi gym heller.... iogmed at det er ulikt allt etter hvilke studier du tar så bør du sjekke opp skolen der du søker

Skrevet

Jeg går på høgskole (tar it)

Vi har forelesninger 2t 4 dager i uka, og tilbud om gruppetimer (mer ala klasseundervisning) med eldre elever (mastergrad-studenter) som lærere 2t 2 ganger i uka.

Vi har bare rene it-fag (bortsett fra matematikk), og vi har ett fag 6-8 uker i gangen og så eksamen, deretter nytt fag og så eksamen. Tilsammen 3 fag per semester.

Skrevet

På mitt studium så har vi bare forelesninger, gym har du bare om du går idrett....

Noen studier har obligatoriske forelesninger, andre har ikke... dette kan du kun få vite om du går inn på sidene til skolen og det studiumet du skal ta.

Takk...Hva går du Mistera?

Tusen takk for all respons :)

Skrevet

Takk...Hva går du Mistera?

Tusen takk for all respons :)

Mistera går i volda, de er kjente for å ha et supert studentmiljø selv om det er en liten plass!

Men jeg trives!

Ta en titt på sidene http://www.hivolda.no

Der finner du studietilbud, om skolen og diverse inntakskrav ol. lykke til med valg av skole og utdanning, hva vil du bli forresten?

Skrevet

Mistera går i volda, de er kjente for å ha et supert studentmiljø selv om det er en liten plass!

Men jeg trives!

Ta en titt på sidene http://www.hivolda.no

Der finner du studietilbud, om skolen og diverse inntakskrav ol. lykke til med valg av skole og utdanning, hva vil du bli forresten?

Vil bli fysioterapeut egentlig :)

Noen som har noen erfaringer innen utdanning om dette?

Forelesninger osv..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...