Gå til innhold

vektøkning ved zyprexa


yoomee

Anbefalte innlegg

hei

etter at jeg begynte på zyprexa 5 mg, har jeg hatt en vektøkning på ca 7 kg. er sulten hele tiden, særlig på søtsaker og junkfood.

dette er veldig frustrerende, men jeg klarer simpelten ikke å slutte å spise, og jeg blir aldri mett. er redd for at jeg skal begynne med å kaste opp, hadde bulimi tidligere.

har tatt dette opp med psykiateren jeg går til, men hun sier at jeg må fortsette på zyprexa, og ikke kan bytte til noe annet. hvis jeg ikke fortsetter, avslutter hun behandlingen.

noen som har råd til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på 5mg Zyprexa og gikk veldig raskt 8kg opp i vekt. Jeg sluttet på zyprexa og begynte på seroquel i stedenfor.

Jeg vil anbefale deg å be om å få bytte til seroquel. Seroquel gir samme effekt som zyprexa. I dag går jeg på 25mg seroquel. Og det virker utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på 5mg Zyprexa og gikk veldig raskt 8kg opp i vekt. Jeg sluttet på zyprexa og begynte på seroquel i stedenfor.

Jeg vil anbefale deg å be om å få bytte til seroquel. Seroquel gir samme effekt som zyprexa. I dag går jeg på 25mg seroquel. Og det virker utmerket.

hei

jeg har spurt om å få bytte til noe annet, men hun sier at jeg må gå på zyprexa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på 5mg Zyprexa og gikk veldig raskt 8kg opp i vekt. Jeg sluttet på zyprexa og begynte på seroquel i stedenfor.

Jeg vil anbefale deg å be om å få bytte til seroquel. Seroquel gir samme effekt som zyprexa. I dag går jeg på 25mg seroquel. Og det virker utmerket.

jeg tror psykiateren min er reddd for at jeg skal bli psyk mens jeg skifter medikament. for jeg må da trappe ned på zyprexa, før jeg kan begynne på seroquel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Har forstått det sånn at enkelte medisiner fjerner metthetsfølelsen. Trist om du skal ha fått en slik bivirkning når du har hatt bulimi.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har spurt om å få bytte til noe annet, men hun sier at jeg må gå på zyprexa

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gått med på å fortsette på zyprexa. Det er ikke bra å gå så mye i vekt og denne bivirkningen avtar heller ikke ettersom jeg har erfart og skjønt.

Vet ikke hvor lang nedtrapping du trenger. Jeg trappet ned fra 5mg til 2,5mg men jeg sluttet veldig raskt på 2,5mg fordi jeg så at vekten bare økte. Så det var ikke mange ukene jeg gikk på 2,5mg før jeg sluttet helt på zyprexa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...