Gå til innhold

truxal og alkohol


yoomee

Anbefalte innlegg

hva kan skje om man drikker alkohol og går på truxal?

i felleskatalogen står det at man ikke bør drikke når man går på truxal.

men hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

De medikamentene hvor det anbefales å holde seg borte fra alkohol er dem som påvirker alkolons virkning. Det vil si at du tåler mye mindre når du går på denne medisinen. Du kan jo prøve deg frem. Min psyk. sa at ett glass vin eller to gikk greit, jeg går på lamictal, cipramil og i den tiden også remeron.

Men vær forsiktig, det er veldig lett å få blackout. Snakker av erfaring.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

De medikamentene hvor det anbefales å holde seg borte fra alkohol er dem som påvirker alkolons virkning. Det vil si at du tåler mye mindre når du går på denne medisinen. Du kan jo prøve deg frem. Min psyk. sa at ett glass vin eller to gikk greit, jeg går på lamictal, cipramil og i den tiden også remeron.

Men vær forsiktig, det er veldig lett å få blackout. Snakker av erfaring.

Mvh

Hvordan man reagerer på alkohol+medisiner er individuelt. Mitt råd er å begynne forsiktig med en liten mengde så du får et inntrykk av hvordan du reagerer.

Om det går bra, kan du forsøke å drikke litt mer neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man reagerer på alkohol+medisiner er individuelt. Mitt råd er å begynne forsiktig med en liten mengde så du får et inntrykk av hvordan du reagerer.

Om det går bra, kan du forsøke å drikke litt mer neste gang.

men jeg trodde at det var pga at levern ble skadet, at man ikke skulle drikke så mye alkohol.

fikk beskjed av behandlern min at jeg kun kunne drikke 1 glass vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...