Gå til innhold

Livredd for narkosprekk. Råd?

Anbefalte innlegg

Gjest lilli marlen

Søsteren min er tidligere heroinmisbruker, men har holdt seg ren i tre år. Vi har vært så glade. Nå har jeg oppdaget at hun blander et pulver som ligner mistenkelig på det hun tidligere kjøpte på gata i vann og drikker det.Har tatt det opp med henne, men hun blånekter, og sier at man ikke kan drikke heroin. Mulig hun har rett i det, men jeg er likevel engstelig, resten av familien også. Noen råd for hvordan vi skal gripe dette an? Er det sant at man ikke kan drikke fandenskapen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133418-livredd-for-narkosprekk-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ganske godt være iste, nyco eller lignenede...

Det værste du kan gjøre i denne situasjone er å mistenke henne... Ikke kan du drikke heroin heller, Kokain snårter man i nesen det samme med amf... eller man setter sprøyter....

Har selv hatt rusproblemer, og er fri for det idag, men jeg kjenner mentaliteten til de narkomane og VET at om hun er uskyldig vil dette være et tillitsbrudd i fra deres side, er hun ikke sterk nok kan beskyldninger som det du beskylder henne for føre til at hun havner utpå igjen...

Tanker som " hvorfor i helvete gidder jeg, de tror meg ikke allikavell" osv...

Har selv blitt beskyldet for å dope meg når jeg hadde vært fri ganske lenge, grunnen var at jeg nettopp hadde vært i to begravelser til mine bestekompiser som døde i en bilulykke, da jeg fikk sleng i trynet at jeg hadde dopet meg, ble trangen enda større enn hva den var, og det tok MEG lang tid å komme meg opp av den kneiken...

Om det er tilfelle at hun ruser seg igjen, så lærte jeg i rusterapi at om man har en sprekk så er ikke alt forgjeves... man tar tre skritt frem, om man da faller et tilbake, må man bare fortsette fremover, og med beskyldninger som dette er det enda værre å ta de neste stegene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...