Gå til innhold

Tullipanvase eller vase til liljer..

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Hvor får jeg det? Sett på glassmagasinet, big og andre steder, men de har ikke helt blanke. Vil ha en litt stilig en, ikke sånn gammaldags. Og den bør helst ikke koste så mye..

På Ikea har de mye fint, men ikke blanke.. Og de er enten kun til en blomst, eller så er de kjempestore og til å ha på gulvet. Finnes ingen mellomting! Hjelp! jeg har "ny" stue og vil ha lijer på bordet.. I NY vase også.

Skrevet

Alto-vasen til finske Iittala er jo bare kjempefin og en klar klassiker til tulipaner. Til liljer passer det nok best med en lengre vase, men tror jammen Iittala har det også.

Men spesielt billiger er det nok ikke da...

Skrevet

Alto-vasen til finske Iittala er jo bare kjempefin og en klar klassiker til tulipaner. Til liljer passer det nok best med en lengre vase, men tror jammen Iittala har det også.

Men spesielt billiger er det nok ikke da...

Bilder av Ittala-vasene her:

http://www.finnstyle.com/gifts-vases.html

Gjest Pricilla
Skrevet

Bilder av Ittala-vasene her:

http://www.finnstyle.com/gifts-vases.html

Dritfine! ; ) *sikle sikle* Akkurat noe i den duren jeg kunne tenkt meg, men de koster jo skjorta jo! Uff.. har ikke råd til det nå.. kosta flesk med ny stue.

Den nederst til høyre (med lilje) er sånn ejg er ute etter.. Får man ikke det litt billigere? Ikke i noe spesielt merke?

Skrevet

Dritfine! ; ) *sikle sikle* Akkurat noe i den duren jeg kunne tenkt meg, men de koster jo skjorta jo! Uff.. har ikke råd til det nå.. kosta flesk med ny stue.

Den nederst til høyre (med lilje) er sånn ejg er ute etter.. Får man ikke det litt billigere? Ikke i noe spesielt merke?

Tror nok ganske sikkert det finnes mer eller mindre ok kopier av Ittala's berømte tulipanvase (den som det står en lilje i nederst til høyre).

Sjekk Mester Grønn og andre blomsterbutikker, de har jo gjerne vaser også. Eller hva med TilBords, Pytt i Panne, div. andre glassmagasin/gave- og interiørbutikker osv...

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mente med at de ikke har blanke vaser på IKEA? Søk etter "vase" på ikea.no, og det er endel... Ikke like nydelige som den andre under her selvfølgelig, men enkle og greie.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mente med at de ikke har blanke vaser på IKEA? Søk etter "vase" på ikea.no, og det er endel... Ikke like nydelige som den andre under her selvfølgelig, men enkle og greie.

Og her er IKEA-vasene ;-)

http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10101&storeId=16&langId=-14&categoryId=10238&cattype=sub&parentCats=10109*10238&chapterId=10240

NB! To sider.

Jeg likte godt den som heter Lyrisk på side 2, og Tipi, og - det var i det hele tatt flere som ser helt fine ut på nettsidene der. :-)

Kanskje de var midlertidig utsolgt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...