Gå til innhold

Kvinner som krangler, menn stopper det med sitt blotte nærvær

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

En gang for mange år siden fikk jeg en jobb et par måneder i et trykkeri. Det var 8 kvinner på jobb på kontoret og ingen menn, unntatt i selve trykkeriet to etasjer ned. Så jeg var eneste hane i kurven. Den kvinnelige kontorsjefen sa at det ble så deilig stille når jeg var der, kranglingen og kjeftingen mellom kvinnemennskene forsvant helt.

Er det slik at menn stopper kvinners grinete utspill til andre kvinner?

At slikt virker motsatt også har jeg absolutt sett, men ikke sånn som der. En kollega slutta f eks å synge og plystre skjærende falskt da det kom ei dame innen hørevidde :)

Fortsetter under...

Gjest kvinnesak

Det er helt sikkert sant. Har du ikke lagt merke til at kvinner som sitter i ivrig samtale stopper opp straks det kommer en mann inn i rommet? Alles oppmerksomhet vendes mot denne mannen og det han vil si. Det skjer ikke hvis det er en kvinne som kommer inn, hun må pent vente *på tur*

Ørkenvandreren

Rene kvinnemiljøer i arbeidslivet er ofte de reneste klekkerier av intrigemakeri og baksnakkelses-eksersiser. Det sier ikke minst mange kvinnner selv.....

Et rent mannsmiljø kan forøvrig ofte ha sine sider det også.... Men dog på en annen måte enn kvinnemiljøene.

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Den kvinnelige kontorsjefen sa at det ble så deilig stille når jeg var der, kranglingen og kjeftingen mellom kvinnemennskene forsvant helt."

Ja, UiF - du er en mester i å unngå krangler.

Takk, men nå kommer en liten sak myntet på deg. Du som er så glad i 2. VK, nazisme, Hitler og palestinere. Glemt historie gravet opp fra dypet av arkiver.

Ulv I Faarikaal

Rene kvinnemiljøer i arbeidslivet er ofte de reneste klekkerier av intrigemakeri og baksnakkelses-eksersiser. Det sier ikke minst mange kvinnner selv.....

Et rent mannsmiljø kan forøvrig ofte ha sine sider det også.... Men dog på en annen måte enn kvinnemiljøene.

Jeg vet alt om mannsmiljøer.

En episode fra år tilbake: en av kontordamene nektet å gå gjennom verkstedet pga nærgående og respektløse mannfolk. Hver og en fikk først en advarsel og så et brev med trusel om oppsigelse om de ikke holdt seg på matta. De skjønte bare ikke at dama var redd. Jeg mente de trengte en omgang grisebank.

Annonse

Gjest girlie21

Det er helt sikkert sant. Har du ikke lagt merke til at kvinner som sitter i ivrig samtale stopper opp straks det kommer en mann inn i rommet? Alles oppmerksomhet vendes mot denne mannen og det han vil si. Det skjer ikke hvis det er en kvinne som kommer inn, hun må pent vente *på tur*

vi er en klasse full av jenter og damer, og en mann.... Kan ikke si han har så mye innvirkning på kaklinga. Dessverre...

Ulv I Faarikaal

Har hørt om mye sånt. En foreleser jeg har f.eks ville ikke jobbe med en kvinne fordi da kunne han ikke opptre "naturlig". Mange rødstrømpe-spirer i salen som fnyste da han sa det, ja.

Vondt å akseptere at kvinner og menn påvirker hverandre. Legg merke til at når menn står i en gruppe og snakker og det kommer en kvinne, da kan du se rivaliseringen på kroppspråket deres. Legg merke til hvilken vei skoa peker. De menn som vender skoa litt vekk, hva tenker de?

Vondt å akseptere at kvinner og menn påvirker hverandre. Legg merke til at når menn står i en gruppe og snakker og det kommer en kvinne, da kan du se rivaliseringen på kroppspråket deres. Legg merke til hvilken vei skoa peker. De menn som vender skoa litt vekk, hva tenker de?

Hm... vet ikke. At de ikke liker at hun kommer? eller...? gi meg et lynkurs i hvordan avsløre menn da :o)

Ulv I Faarikaal

Hm... vet ikke. At de ikke liker at hun kommer? eller...? gi meg et lynkurs i hvordan avsløre menn da :o)

To ting tror jeg: at mannen tror han ikke har sjangs, og at han anser rivalene som overlegne, eller at hun ikke er attraktiv.

Regelen er ikke helt 100%, men "veiledende". Vedkommende kan jo ha fått øye på noe mer fristende? En drink til for å samle mot kanskje?

:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...