Gå til innhold

Livet passerer


Gjest livet passerer

Anbefalte innlegg

Gjest livet passerer

Jeg har gått i terapi i lang tid nå. Årene har gått uten at det har skjedd noen særlige forandringer. Jeg ser at livet mitt passerer. At jeg antakeligvis ikke vil greie å verken få venner, kjæreste eller familie. Er det noen terapiformer som er mer effektive enn andre eller må jeg bare godta at livet mitt ikke kan bli like fullverdig som andres? NHD vær vennlig og svar. Andre kan også svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier lite om hvorfor du ikke tror du kan få venner eller kjæreste. Hvorfor ikke det? Hvilken terapiform har du prøvd?

Det er vanskelig å gi råd til terapiform med de opplysningene du gir.

Jeg tror ikke terapi kan gjøre mirakler. Men kan være en hjelp til å se flere sider ved deg selv, finne alternative tanke- eller handlingsmønstre, og bedre forståelse. Men i grunn er det opp til deg å ta avgjørelsene til endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er håp. Du må bare følge ditt indre kompass. Du vet når det ubevisste intuitive er der. Iallefall er det sån med meg. Ting, musikk,ords,språk m.m. Du kan gå i resten av ditt liv i terapi uten at noe skjer visst terapien er feil. Du må stole på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livet passerer

Du sier lite om hvorfor du ikke tror du kan få venner eller kjæreste. Hvorfor ikke det? Hvilken terapiform har du prøvd?

Det er vanskelig å gi råd til terapiform med de opplysningene du gir.

Jeg tror ikke terapi kan gjøre mirakler. Men kan være en hjelp til å se flere sider ved deg selv, finne alternative tanke- eller handlingsmønstre, og bedre forståelse. Men i grunn er det opp til deg å ta avgjørelsene til endring.

Isolasjonstendenser gjør at jeg ikke møter så mange folk. Det skal en del for å lokke meg ut av isolasjonen. Jeg interesserer meg for mennesker, men jeg er kresen og vil ikke være sammen med hvem som helst. Ellers så har jeg paranoid personlighetsforstyrrelse. Tolker og tar ting ofte ille opp. Føler at jeg blir svak i sosiale situasjoner og har lett blir en hakkekylling noe som forsterker isolasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...