Gå til innhold

Suicidalitet vs vrangforestillinger


Gjest tanke

Anbefalte innlegg

Er alle tanker som fører til selvmordforsøk vrangforestillinger?

Må en til en viss grad være i psykose for å begå handlingen?

Er dette alltid vrangforestillinger:

-ingen vil savne meg hvis jeg dør

-jeg må dø fordi det ikke er noen mening med å leve

-jeg skaper bare mer lidelse for andre ved å leve

Hvis du tidligere har forsøkt begått selvmord, og hatt tanker som nevnt ovenfor, hvor stor er sannsynligheten for at de kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke man må være i psykose for å kunne begå selvmord. Jeg har ihvertfall fått beskjed om at fordi jeg ikke var psykotisk så kunne ikke personalet på sykehuset stoppe meg i å ta livet mitt! Og jeg hadde sånne tanker som du beskriver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jo det kan de

Jeg tror ikke man må være i psykose for å kunne begå selvmord. Jeg har ihvertfall fått beskjed om at fordi jeg ikke var psykotisk så kunne ikke personalet på sykehuset stoppe meg i å ta livet mitt! Og jeg hadde sånne tanker som du beskriver..

jo de kan stoppe deg hvis du er suicidal(uavhengig om du er psykotisk eller ikke). Da er det deres JOBB og ansvar å stoppe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo de kan stoppe deg hvis du er suicidal(uavhengig om du er psykotisk eller ikke). Da er det deres JOBB og ansvar å stoppe deg.

Det var det jeg trodde jeg også, men det var desverre ikke det som skjedde. Jeg ble skrevet ut for selvmordsforsøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jo de kan de

Det var det jeg trodde jeg også, men det var desverre ikke det som skjedde. Jeg ble skrevet ut for selvmordsforsøk..

Veldig dumt!

Jeg blir innlagt for det. Det er jo svikt i systemt når de gjør det. Det skal IKKE skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...