Gå til innhold

er han psykopat?


lovise1

Anbefalte innlegg

Er ute etter råd, men det har vært så mye at det er nestenm umulig å forklare.. Han har fått meg til å føle meg skyldig i dette selv.. legger ved dagboknotater som bare viser noen av episodene..trenger bare råd.. for jeg syntes synd på ham og er glad i ham også.. vil understreke at han har vært edru i de fleste tilfellene her..

På Aboreet på skjold, i 23 tiden på kvelden…tvang av meg skjørt som du hadde kjøpt og kastet mob ut i skogen.. før du kjørte av gårde..

Hjemme… Hadde lagt meg..du kommer inn og løfter sengen opp slik at jeg faller på gulvet..Du sa at det var din seng..og jeg fikk ikke ligge der.. Du var tydelig sint fordi jeg hadde lagt meg..

Hjemme..i stuen… Vi krangler.. du nekter meg å gå ut av stuen og river av håndtakene på dørene. Jeg går ut på altanen. Du kommer etter og drar meg etter håret inn igjen i stuen. Store deler av håret faller av.. Sønnen min våkner av bråket og du tar da håndtaket på og jeg kommer meg ut.. Du skjærer deg på knust glass og kommer inn med blod på hendene som du viser til min skrekkslagne sønn og forteller ham at mamma har skadet deg…

I bilen.. vi starter en diskusjon som varer i ca 5 min.. du sier ting som sårer og jeg ber deg dra til helvete… Da bråstopper du bilen i motorveien og sier at det er akkurat det du vil gjøre.. Du forlater bilen og blir borte i 3 dager… Angivelig ligger du i din fraflyttede leil.. med gardiner som dyne og uten klær, seng, varme osv.

Hjemme.. vi diskuterer idet du er på vei til jobb.. jeg går i dusjen, du kommer etter. Jeg spør om jeg kan få være i fred og om du kan gå.. Du står bare der og sier masse ekle ting mens jeg dusjer.. Jeg dusjer mot deg for at du skal gå vekk.. Du bare står der og blir våt.. Plutselig tar du dusjen og skrur på iskaldt vann, skrur opp trykket på dusjen og holder meg fast mens du dusjer meg i ansiktet….

På båttur til Danmark.. vi begynner å krangle i lugaren.. Du sperrer døren og nekter meg å komme ut. Samtidig sier du grusomme ting om meg , min mor og familien min generelt.. jeg prøver å komme meg ut.. du slår knyttneven i et bilde på veggen som knuser og glassbitene flyver..

I syden… Vi har en diskusjon om at jeg syntes du virker sur og lite interessert i ungene..Du spør om jeg vil være med og bade. Det vil jeg ikke og du reagerer surt på det.. Mens du bader går jeg opp til bassenget for å være med ungene.. Du kommer opp der mens min sønn sitter der med meg.. Vi diskuterer igjen og du ber meg dra til helvete mens min sønn hører på, så stikker du…

Jeg snakker med din datter om hvorfor hun ikke er så fortrolig med deg.. hun gråter og sier hun er redd deg.. Vi har en lang og god samtale der jeg snakker godt om deg… Så kommer du busende inn på rommet og sier at jeg ”pisser” meg inn med ungene, og at nå skal du og serena reise hjem.. Du ber henne pakke sammen kofferten sin..hun er redd og pakker kofferten sin gråtende.. Du sier masse ting som ungene ikke bør høre… Ringer mor til serena.. spør om hun kan være igjen med meg mens du reiser hjem..

Går ut av rommet, kommer inn igjen.. Jeg prøver å si noe.. Du ber meg holde kjeft ellers vil du knuse en flaske i trynet på meg… Alt dette mens ungene hører på.. De gråter begge to.. Jeg ber de gå ut av rommet.. Da kommer du etter serena og tar tak i henne bakfra.. Hun skriker for hun er livredd deg.. Masse oppstyr da andre hotellgjester kommer til.. Deretter blir du borte et par dager, mens du ombooker biletten din..

Robert som hadde blitt litt glad i deg sitter sjokket tilbake og sier han aldri hadde trodd at du var slik.. Han mener den dag i dag at jeg bør gå fra deg..

Hjemme… Det er lørdag og vi skal begge til byn.. Du spør om vi ikke skal gå ut sammen.. jeg har ikke lyst for jeg frykter krangel.. Jeg sitter og forklarer deg.. de tingene som gjør at jeg tviler på oss, ting som er skrevet over her, som jeg er redd vil skje igjen.. vi bestiller likevel taxi sammen.. Der fortsetter diskusjonen og du spør om jeg er med kun for å få gratis taxi..

Etter det legger du hånden på låret mitt og jeg ber deg fjerne den.. og kose deg på byen. Da heller du pilsen din over meg, slik at hår,ansikt,klær og hele baksetet på taxien blir våt..før du hopper av bilen på motorveien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest En som forstår

hei.

JAAAAAA han er en psykopat.

Velger du å bli hos ham kan jeg love og garantere deg en usikker fremtid med fysisk og psykisk mishandling både for deg og ungene.

Dette sier jeg utfra egen erfaringer.

Tenk deg godt om, er det virkelig sånn du vil ha det?

Du må også huske på at det er ikke bare deg som blir mishandlet, men ungene også.

De er skadelidene og vil få alvorlige men om du ikke gjør noe med det.

Du kan reise til krisesenter uten at han vet, han behøver ikke være der vet du.

Der får du den hjelp og beskyttelse du trenger til både deg selv og ungene

Jeg sier ikke dette for å gjørde deg vondt, men sier dette på bakgrunn av EGNE erfaringer. VIL DU SKAL VÆR KLAR OVER AT BARNEVERNET KAN RISIKERE Å FRATA DEG OMSORGEN FOR UNGENE OM DU FORTSETTER å være sammen med ham. Barnevernet tar ikke hensyn til at det ikke er du som gjør dette mot ungene så lenge du omgås med ham. IKKE TA DETTE SOM EN TRUSSEL FRA MIN SIDE.OVERHODE IKKE.

Når du klarer å komme deg vekk fra ham, så vil du etterhvert kjenne at du faktisk klarer å hate ham, og på den måten vil du klare å komme deg videre.

Du vil etterhert oppdage at du og barna får tilbake stoltheten og tryggheten som han har fratatt dere.

Ikke godta dette, og husk på at han gjør bare det du tillater ham å gjøre.

Den gangen du forlater ham har du vist at du ikke finner deg idet lenger.

Kan også anbefale at du og ungne holder deg laaaangt unna ham.

Søk råd og veiledning.

Husk du er ikke dum som mangen ville ha sagt, men DU ER BLENDET.

OG BARE DU KAN GJØRE NOE MED SITUASJONEN DU ER IDAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Jeg er mildt sagt SJOKKET.

For en skjebne.

Ja, han MÅ jo være en psykopat,noe annet er jo utenkelig.

Og jeg som trodde jeg var med en.

Ser jo nå at jeg har ingenting å klage på.

Det er ikke lett å gi råd.

Du vet nok at du bør komme deg vekk.

Men det er lettere sagt enn gjort,det vet jeg.

Du holdes igjen,delvis pga ham,og delvis pga følelsene som er i deg.

En svært komplisert situasjon ja.

Jeg føler med deg,

håper du finner det svaret du leter etter inni deg.

Det svaret som kan gi deg de kreftene som du trenger for å klare å gå.

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrende_far

Spiller lite rolle hva han er, helt sikkert kan du imidlertid "diagnostisere" han som drittsekk!

Det skulle være nok! For din egen skyld og sønnen din, kast han ut! Er han psykopat blir du imidlertid ikke kvitt han så fort for da vil han lage et helvete for deg.

Lurer du på om han er psykopat kan du lese noe om det her :

http://www.psykopat.no/psykologi/persfor/pfs.html

eller mange linker her:

http://www.psykopat.no/linker/linker-psykiatri.html

Jeg synes en del av det du beskriver ligner PSYKOPATISKE TREKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Spiller lite rolle hva han er, helt sikkert kan du imidlertid "diagnostisere" han som drittsekk!

Det skulle være nok! For din egen skyld og sønnen din, kast han ut! Er han psykopat blir du imidlertid ikke kvitt han så fort for da vil han lage et helvete for deg.

Lurer du på om han er psykopat kan du lese noe om det her :

http://www.psykopat.no/psykologi/persfor/pfs.html

eller mange linker her:

http://www.psykopat.no/linker/linker-psykiatri.html

Jeg synes en del av det du beskriver ligner PSYKOPATISKE TREKK!

Tabell med psykopatiske trekk:

http://www.psykopat.no/po/psykotrekk.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tension her ihvertfall, bygges opp med kranglene, og ja, han går over streken.

Men jeg ser ved flere anledninger at DU ikke oppfører deg. F.eks. som å dusje mot han. Jeg skjønner deg godt, for det er ikke lett å høre vonde ting oppå alt det andre som har ballet på seg, men det finnes langt mer voksne valg å ta!

Det er ikke sikkert at han noen gang kommer til å forandre seg om du oppfører deg aldri så voksent, men da har ihvertfall DU gjort det riktige, først og fremst ovenfor barna, men også ovenfor deg selv, og han.

Hvis du ikke går fra han i første omgang, så få for all del hjelp, gå til familievernskontoret. Dette er skadelig for barna. De er de du må tenke på først og fremst. De er viktigere enn ditt behov for å være sammen med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.

JAAAAAA han er en psykopat.

Velger du å bli hos ham kan jeg love og garantere deg en usikker fremtid med fysisk og psykisk mishandling både for deg og ungene.

Dette sier jeg utfra egen erfaringer.

Tenk deg godt om, er det virkelig sånn du vil ha det?

Du må også huske på at det er ikke bare deg som blir mishandlet, men ungene også.

De er skadelidene og vil få alvorlige men om du ikke gjør noe med det.

Du kan reise til krisesenter uten at han vet, han behøver ikke være der vet du.

Der får du den hjelp og beskyttelse du trenger til både deg selv og ungene

Jeg sier ikke dette for å gjørde deg vondt, men sier dette på bakgrunn av EGNE erfaringer. VIL DU SKAL VÆR KLAR OVER AT BARNEVERNET KAN RISIKERE Å FRATA DEG OMSORGEN FOR UNGENE OM DU FORTSETTER å være sammen med ham. Barnevernet tar ikke hensyn til at det ikke er du som gjør dette mot ungene så lenge du omgås med ham. IKKE TA DETTE SOM EN TRUSSEL FRA MIN SIDE.OVERHODE IKKE.

Når du klarer å komme deg vekk fra ham, så vil du etterhvert kjenne at du faktisk klarer å hate ham, og på den måten vil du klare å komme deg videre.

Du vil etterhert oppdage at du og barna får tilbake stoltheten og tryggheten som han har fratatt dere.

Ikke godta dette, og husk på at han gjør bare det du tillater ham å gjøre.

Den gangen du forlater ham har du vist at du ikke finner deg idet lenger.

Kan også anbefale at du og ungne holder deg laaaangt unna ham.

Søk råd og veiledning.

Husk du er ikke dum som mangen ville ha sagt, men DU ER BLENDET.

OG BARE DU KAN GJØRE NOE MED SITUASJONEN DU ER IDAG.

Hvordan kan du si at han er psykopat og at dette "bare" ikke er et veldig destruktivt forhold mellom to umodne mennesker? Så vidt jeg ser beskriver hun flere situasjoner hvor hun også reagerer svært umodent. Forståelig nok kanskje, men mye kan skje hvis en bare tar seg selv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så viktig hva det er han er. Det viktige er at du holder deg vekke fra ham. Du kan bli fratatt omsorgen for barna dine, dersom du ikke viser deg voksen i denne situasjonen, og går fra ham.

Barnevernet vil ha liten eller ingen forståelse for din side av saken, faktum er at du bor sammen med en voldelig og psykisk terroriserende mann. Og slike ting har lett for å forverre seg. Og du har ansvar for å sikre dine barn et ålreit oppvekstmiljø, der de ikke skal behøve å være redde for far.

Og det er ikke så viktig, heller, at du dusjet på ham. Det var ihvertfall et svært lite voldelig "angrep" eller forsvar. Ingen har vondt av litt vann. Selv om det måtte være aldri så umodent. Blir jo litt vittig, nesten, det. Hva som ikke er vittig, er hvordan han reagerte på det.

Det er antakeligvis din fantastiske omsorgsevne han liker og er ute etter. Men den skal du la barna dine nyte godt av, etter at du har gått fra ham. Og neste gang, så finner du en mann som er ålreit, for da vet du forhåpentligvis faresignalene.

Din mann er psykisk syk. Enten får han hjelp, eller så må du gå fra ham. Det er valgene.

Men så langt som han har gått, så tror jeg at det beste er, at han får terapi, men at du uansett går fra ham. Så kan dere senere vurdere om det er rom eller grunnlag for eventuelt å gjenoppta forholdet. Du kan ikke utsette deg eller barna for dette en dag til. Det er grusomt, umenneskelig og ufornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så viktig hva det er han er. Det viktige er at du holder deg vekke fra ham. Du kan bli fratatt omsorgen for barna dine, dersom du ikke viser deg voksen i denne situasjonen, og går fra ham.

Barnevernet vil ha liten eller ingen forståelse for din side av saken, faktum er at du bor sammen med en voldelig og psykisk terroriserende mann. Og slike ting har lett for å forverre seg. Og du har ansvar for å sikre dine barn et ålreit oppvekstmiljø, der de ikke skal behøve å være redde for far.

Og det er ikke så viktig, heller, at du dusjet på ham. Det var ihvertfall et svært lite voldelig "angrep" eller forsvar. Ingen har vondt av litt vann. Selv om det måtte være aldri så umodent. Blir jo litt vittig, nesten, det. Hva som ikke er vittig, er hvordan han reagerte på det.

Det er antakeligvis din fantastiske omsorgsevne han liker og er ute etter. Men den skal du la barna dine nyte godt av, etter at du har gått fra ham. Og neste gang, så finner du en mann som er ålreit, for da vet du forhåpentligvis faresignalene.

Din mann er psykisk syk. Enten får han hjelp, eller så må du gå fra ham. Det er valgene.

Men så langt som han har gått, så tror jeg at det beste er, at han får terapi, men at du uansett går fra ham. Så kan dere senere vurdere om det er rom eller grunnlag for eventuelt å gjenoppta forholdet. Du kan ikke utsette deg eller barna for dette en dag til. Det er grusomt, umenneskelig og ufornuftig.

Jeg må få presisere at ungene ikke har fått med seg alle episodene det her er snakk om.Det de har fått med seg har jeg vært flink å glatte over.Han det er snakk om sitter for øyeblikket i fengsel, så jeg har fått tid til å tenke på hva jeg skal gjøre før han slipper ut igjen. Kan nevne at han sitter inne for vold, men ikke mot meg.Det er nettopp ungene jeg tenker på, når jeg nå vil komme meg vekk fra ham, men de spør etter ham ofte og jeg sier at han jobber. De har merket et par episoder, sist måtte jeg ringe politiet for at han skulle gå. Da våknet ungene av bråket når han tok tak i håret mitt bakfra og jeg skrek.. Alle sier at jeg må kutte ham ut, men han har et tak på meg. Gråter etterpå og klarer å få meg til å syntes synd på ham.Når vi har det fint så behandler han meg som en dronning.. Må bestemme meg innen 3 mnd, for da slipper han ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye mer å si om dette enn følgende:

Jeg kjenner meg igjen i din historie.

Kom deg unna. Dine antakelser er korrekte. Han er psykopat eller sterkt forstyrret.

Du vet dette selv. Lytt til deg selv og stol på deg selv. Kom deg ut av dette forholdet.

Ønsker deg lykke til og alt godt! løp, løp, løp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få presisere at ungene ikke har fått med seg alle episodene det her er snakk om.Det de har fått med seg har jeg vært flink å glatte over.Han det er snakk om sitter for øyeblikket i fengsel, så jeg har fått tid til å tenke på hva jeg skal gjøre før han slipper ut igjen. Kan nevne at han sitter inne for vold, men ikke mot meg.Det er nettopp ungene jeg tenker på, når jeg nå vil komme meg vekk fra ham, men de spør etter ham ofte og jeg sier at han jobber. De har merket et par episoder, sist måtte jeg ringe politiet for at han skulle gå. Da våknet ungene av bråket når han tok tak i håret mitt bakfra og jeg skrek.. Alle sier at jeg må kutte ham ut, men han har et tak på meg. Gråter etterpå og klarer å få meg til å syntes synd på ham.Når vi har det fint så behandler han meg som en dronning.. Må bestemme meg innen 3 mnd, for da slipper han ut..

Det jeg tror du må bestemme deg for, er hvordan du vil ha det resten av livet ditt. Og det med at ungene ikke merker noe, det kan du bare glemme. De merker atskillig mere enn det du tror. Og barn er svært "flinke" til selv å ta på seg skylden for det som skjer. Spesielt dersom krangelen dreier seg om dem. Men ellers også.

De har nok allerede i meget stor grad, tatt på seg ansvaret for det som skjer mot deg. Dvs. at de allerede sliter med psykiske skadevirkninger. Men hvis du går fra ham nå, så kan du fremdeles reparere skaden som har oppstått.

Så det er ikke håpløst å gjøre dette. Og du har jo tre måneder å gjøre det på. Det er så mye god hjelp å få, det er krisesentre, det er kirke og prest, det er familievernkontorer og det er sosialkontor og trygdekontor (rent økonomisk). Og det er aetat, attføring, skolegang, overgangsstønader osv. Det er bare om å gjøre å undersøke mulighetene for å få et bedre liv.

Kanskje du kan spørre legen din om hjelp, og hva han/hun syns du bør gjøre? Jeg mener ikke å være så streng mot deg, men det er nok nødvendig for at du skal få det slik som du fortjener å få det: dvs. mye bedre enn det du har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg,redd ungene vekk fra dette livet.

Gjør det før barnevernet gjør det.

Du kan bli sett på som ressurssvak, hvis du ikke evner å rydde opp i ditt eget og barnas liv.

Dere får det bedre uten denne mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...