Gå til innhold

Symaskin som ikke virker


Gjest sydame

Anbefalte innlegg

Fikk symaskin av samboeren min. Har ikke prøvd den før i dag, men det gikk ikke bra. Nåla går ikke opp og ned! Hva gjør jeg da? Ringte til brukerstøtte, men var ingen som kunne hjelpe meg der. Hva kan feilen være? Har ikke mulighet til å dra rundt med en tung symaskin på bussen. Har ikke bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger det ikke bruksanvisning med maskinen? Der pleier det å stå om diverse vanlige feil, hvorfor de oppstår, og hva en kan gjøre for å løse problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om den står innstilt på å spole over tråd til undertrådspolen.Ofte er det noe med en innstilling på "hjulet" på høyre siden.På min singer er det en dings inni hjulet som må trykkes på plass...

Vannskelig å forklare skriftelig:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest hele bruksanvisningen, men står ikke noe der. Har prøvd å kri det lille hjulet, men skjer ikke noe. Er ikke veldig avansert maskin, men ganske enkel, men ikke enkel nok visst!

Hvordan vet ejg at det står innstilt på spoling? Og det betyr at man overfører tråd tra snella til undersnella? Kan ikke uttrykkene. jeg har ikke stilt den inn på noe om helst, jeg bare festet det sånn det sto i bruksanvisningen og spolte? over tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele bruksanvisningen, men står ikke noe der. Har prøvd å kri det lille hjulet, men skjer ikke noe. Er ikke veldig avansert maskin, men ganske enkel, men ikke enkel nok visst!

Hvordan vet ejg at det står innstilt på spoling? Og det betyr at man overfører tråd tra snella til undersnella? Kan ikke uttrykkene. jeg har ikke stilt den inn på noe om helst, jeg bare festet det sånn det sto i bruksanvisningen og spolte? over tråd.

Kanskje den greia som du festet spolesnella på står i gal posisjon? På min symaskin tar jeg den ned et hakk når jeg spoler, og må ta den opp igjen når jeg skal sy. Hvis jeg glemmer det går ikke nåla opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den greia som du festet spolesnella på står i gal posisjon? På min symaskin tar jeg den ned et hakk når jeg spoler, og må ta den opp igjen når jeg skal sy. Hvis jeg glemmer det går ikke nåla opp og ned.

Prøvde det og, men gikk ikke. Ringte brukertøtte på nytt og de mente drivakselen inni motoren var gåen, så jeg får en ny. Da var det ikke mye for meg å få gjort allikevel. men takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...