Gå til innhold

Angst?


Gjest leter

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i en stor depresjon som varte i noen år.

Føler nå at jeg tror jeg er ute av den, ihvertfall ute av den verste baugen.

Jeg har ennå dager som er veldig tunge,men jeg klarer å komme forbi greit nok synes jeg.

Men det er en ting jeg ikke forstår.

Kroppen jobber mot seg selv.

Rett før jeg sovner, så bygger det seg opp et enormt trykk i hjertet,og det kjennes nesten ut som det skal "eksplodere".

Blodet raser i full fart,og hjertet hamrer vilt.Med et enormt trykk.

Og uansett hvor trøtt og sliten jeg er,så kommer ikke søvnen.Kroppen verker av utmattelse, men hjertet vil ikke roe seg før jeg står opp.

Jeg blir ikke redd av det, men mer sint og oppgitt.

Sier til meg selv,ånei, nå begynner det igjen.

Så må jeg bare stå opp.

Er det mulig at det er angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres angstaktig ut med hjertebank. Kanskje du har mye å tenke på hvis det ender med at du ikke får sove? Jeg har hatt slike opplevelser hvis jeg har anstrengt meg mye på et nesten tomt batteri. Når du skal legge deg vil kroppen sove, men ikke hodet. Det kan også være de som føler at når kroppen slapper av og er på vei inn i søvnen, så kommer en følelse av å miste kontrollen, kan gi angst, "hoppe i sengen", snappe etter pusten i det du sovner inn, hjertebank, pustevansker osv.

Har du vond og stram musklatur ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres angstaktig ut med hjertebank. Kanskje du har mye å tenke på hvis det ender med at du ikke får sove? Jeg har hatt slike opplevelser hvis jeg har anstrengt meg mye på et nesten tomt batteri. Når du skal legge deg vil kroppen sove, men ikke hodet. Det kan også være de som føler at når kroppen slapper av og er på vei inn i søvnen, så kommer en følelse av å miste kontrollen, kan gi angst, "hoppe i sengen", snappe etter pusten i det du sovner inn, hjertebank, pustevansker osv.

Har du vond og stram musklatur ellers?

Takk for svaret ditt:

Jeg mener selv at jeg ikke ligger å grubler når dette skjer.

Jeg kan til og med våkne av at det skjer,når jeg allerede er i drømmeland.

Kroppen kam verke av trøtthet,og hodet er tomt,

men allikavel.

Eneste gangene jeg ikke får det. er når jeg har tatt sovemedisin.

Men slike vil jeg ikke ta hver natt.

Det er kun i bruk når det er absolutt nødvendig,når jeg er kraftig nedfor.

Ja,musklene i kroppen er nok ganske spente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret ditt:

Jeg mener selv at jeg ikke ligger å grubler når dette skjer.

Jeg kan til og med våkne av at det skjer,når jeg allerede er i drømmeland.

Kroppen kam verke av trøtthet,og hodet er tomt,

men allikavel.

Eneste gangene jeg ikke får det. er når jeg har tatt sovemedisin.

Men slike vil jeg ikke ta hver natt.

Det er kun i bruk når det er absolutt nødvendig,når jeg er kraftig nedfor.

Ja,musklene i kroppen er nok ganske spente.

Ja, jeg har opplevd noe av det samme. Det er svært ubehagelig. Det kan være både et depresjon- og angstsymptom slik jeg ser det.

Løsningen for meg var psykomotorisk fysioterapi, samtaleterapi og medikamentell behandling. Det finnes anti-depressiva som også har en søvndyssende effekt, for eksempel tolvon eller remeron. De er ikke avhengihetsskapende.

Jeg vet ikke hvilken situasjon du er i, om du mottar noen behandling, men jeg ville kontaktet lege, og forsøkt å forklare situasjonen uten å bagatellisere. Kanskje kan du ha nytte av fysioterapi. Det kan være en lang prosess. Mange velger å bruke medisiner som et tillegg.

Ta en titt på denne siden:

http://home.no.net/feline/

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...