Gå til innhold

Hva kan det være...

Anbefalte innlegg

Gjest Er det bare meg...

... at jeg og mannen min (mest meg) ikke blir snakket til når vi er i familiesammenkomster, med søsken (vi er begge minst). Føler meg egentlig veldig underlegen sammen med min manns familie (særlig søskene).

Det ene søskenparet (de er eldst. ca 14 år eldre enn oss) er temmelig rå i praten og veldig opptatt av status. Viktig å se bra ut og ha de rette yrkene. De andre er også det, men er litt mer hensynsfulle, men ganske snobbete og moderne.

Jeg og mannen min tjener bra, bedre enn noen av dem og bor ganske bra, i enebolig. Vi er ikke noe mindre pene enn dem heller. Men sier kanskje ikke så mye som de gjør. De har alltid noe å fortelle eller snakke om. Jeg er mer stille og tilbakeholden (spesiellt nå for tiden, da vi sliter litt med ting). De vet at vi har det vanskelig nå, men jeg føler de overser oss og ikke vil prate til oss. Jeg føler meg mindreverdig...

Jeg har forresten ikke sansen for å snakke ondsinnet om andre som ikke er like velykkede. Verken når det gjelder utseendet eller status, synes de kan være veldig barnslige!!

Noen som er flinke til å analysere sosiale forhold?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133534-hva-kan-det-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo gjerne slik at man snakker lettest med de som man har mye til felles med, og derfor finner samtaleemner uten problemer. Særlig hvis man ikke har all verdens sosiale antenner og / eller omtanke for andre, kan dette medføre at de samme blir utenfor hver gang.

Jeg synes ikke det høres noe attraktivt ut å delta i de samtalene du beskriver. Lid dere gjennom familiedramaene og rist løs når de er over.

Håper dere har noen venner som dere kan snakke med om ordentlige ting, som et alternativ til for den skryte- og baksnakkingskulturen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133534-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-823883
Del på andre sider

Gjest Tristeline

Hørtes ut som min familie! Jeg er igrunnen bare glad for at jeg ikke er så grunn jeg da! Veldig glad for at jeg ikke har interresse for hvem som er skilt og alle videreverdigheter rundt det, hvem som har stygg hage, hvem som har mislykka barn, hvem som ikke ser ut i måneskinn osv osv.

Jeg kan heller ikke prate utvungent med familien, men det er fordi JEG ikke er villig til å senke meg ned til deres nivå, og DE ikke har evne til å snakke fornuftig og litt mer høyttravende emner.

Fmilie er familie. Venner kan en velge etter hvem en passer sammen med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133534-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-823906
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Samboern min kan noen ganger bli sittende uten å prate med noen i familieselskap til min familie. men det er fordi han er lite aktiv i samtalen selv! jeg prøver å få han med, og da går det som regel greit. Vi snakker ikke dritt om folk da, men om løst og fast... Om alt og ingenting, og da kan jo hvem som helst være med i samtalen! jeg er veldig skravlete og prater lett med alle, de aller fleste i hvert fall...

Kan hende de ikke mener det sånn du føler det, men de pratre knskje ikke til dere fordi de føler dere i deltar i samtalen? Prøv å start en samtale med et samtaleemne DU interesser deg for, eller fortell noe fint om din hverdag.. Vik bort i fra dritt og nagative ting om andre..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133534-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-824008
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...