Gå til innhold

Strøpmregninga kom i går, skjønner ikkenoe av den!

Anbefalte innlegg

Gjest Strømnoldus

Etter at viken og Hafslund slo sammen regningene pleier vi å få regning på ca. 700,-

Nå er den på 1850! Ser at 1000 kr er årsavgift for transportkostand og den gjelder fra 1.04.03 - 01.04.04?? Vil det si at vi må betale nye 1000 kr i april da?

HJELP! Hvorfor er den så sabla høy? Jeg er blakk!

Fortsetter under...

Du har sikkert betalt akonto på de andre fakturaene dine. Nå er årsavregnigna kommet, og man avregner ditt faktiske forbruk. Du har da brukt mer strøm i fjor enn det som var antatt, og dermed blir denne fakturaen høyere.

(Akonto vil si at du betaler ut i fra et forventet forbruk).

Du har sikkert betalt akonto på de andre fakturaene dine. Nå er årsavregnigna kommet, og man avregner ditt faktiske forbruk. Du har da brukt mer strøm i fjor enn det som var antatt, og dermed blir denne fakturaen høyere.

(Akonto vil si at du betaler ut i fra et forventet forbruk).

Beløpet du snakker om på 1000,- er fastbeløpet på netteleien. Det er en årlig kostnad. Du betaler 250,- av dette beløpet på hver faktura (dersom du får faktura 4 ggr/år). Årsavregningen du har fått viser en oppstilling aav dine totale kostnader i løpet av året.

Beløpet du snakker om på 1000,- er fastbeløpet på netteleien. Det er en årlig kostnad. Du betaler 250,- av dette beløpet på hver faktura (dersom du får faktura 4 ggr/år). Årsavregningen du har fått viser en oppstilling aav dine totale kostnader i løpet av året.

Jeg fikk sluttregning igår på over 6000,-

Jeg flytta ut 1 desember, ikke stod der på varmekabler eller andre ting som drar strøm, da alt var flyttet ut, holdt regelrett på å fryse ihjel da jeg vasket ned!

Men allikavell har jeg da brukt over 1300kwh i desember?

det skjønner ikke jeg noe av!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...