Gå til innhold

Cipralex - bivirkninger


kate20

Anbefalte innlegg

Jeg har vært litt nedfor og skulle prøve cipralex, men etter å ha tatt første tbl ble jeg så utrolig dårlig... Kastet opp som en tulling, skalv noe vanvittig, fikk ikke sove, så stjerner og følte meg rett og slett forgiftet...

Tror ikke jeg tør å ta flere av disse.. Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var kvalm og kastet opp i 8 uker av Cipramil før det gav seg. Jeg ble så dårlig at jeg ble sykemeldt fra jobben min.

Likevel fortsatte jeg å spise dem men jeg hadde ikke noe særlig effekt av dem, eller av noen andre antidepprisiva heller, så jeg har gitt opp de pillene der :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm og kastet opp i 8 uker av Cipramil før det gav seg. Jeg ble så dårlig at jeg ble sykemeldt fra jobben min.

Likevel fortsatte jeg å spise dem men jeg hadde ikke noe særlig effekt av dem, eller av noen andre antidepprisiva heller, så jeg har gitt opp de pillene der :o)

Cipralex og cipramil er det samme, ikke sant?

Vel, jeg brukte cipramil en periode. Jeg fikk også en del kvalme de første to ukene, men så ga det seg. Humøret ble noe bedre, og jeg hadde det forholdsvis greit.

Likevel har jeg hatt mye bedre virkning av andre SSRI. Nå er det 5 år siden jeg sist brukte medisiner, men det beste jeg brukte den gangen var Zoloft. De var det god virkning i, men jeg mistet dessverre noe sexlyst, da :-/

Håper du finner det som er rett for deg. Du kan jo spørre om å bytte, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cipralex og cipramil er det samme, ikke sant?

Vel, jeg brukte cipramil en periode. Jeg fikk også en del kvalme de første to ukene, men så ga det seg. Humøret ble noe bedre, og jeg hadde det forholdsvis greit.

Likevel har jeg hatt mye bedre virkning av andre SSRI. Nå er det 5 år siden jeg sist brukte medisiner, men det beste jeg brukte den gangen var Zoloft. De var det god virkning i, men jeg mistet dessverre noe sexlyst, da :-/

Håper du finner det som er rett for deg. Du kan jo spørre om å bytte, da.

Jeg er ikke interessert i slike medisiner lenger. De gjør at jeg blir likgyldig til de positive tingene som skjer men de negative reagerer jeg like sterkt på.

Så jeg tar heller de dårlige dagene og så er jeg i stand til å glede meg over de gode.

Jeg har prøvd mange slag og jeg klarer ikke å bare være enten deppa eller likgyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker cipralex. Jeg begynte på 5mg og hadde det en uke før jeg gikk over til 10mg. Jeg fikk INGEN bivirkninger i det hele tatt.

Nå holder jeg på å trappe ned for å slutte på denne medisinen fordi jeg føler den ikke har noen effekt i det hele tatt.

Etter som jeg har skjønt er cipralex og cipramil ikke helt det samme, men begge er et SSRI preparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...