Gå til innhold

Ville sove, tok litt for mange medisiner tror jeg


Gjest xxx2121

Anbefalte innlegg

Gjest xxx2121

Hei.

Jeg ville sove, og tok 6 pinex forte og 5 vival.

Dette fant jeg ut ikke var faretruende.

Men jeg hadde vært glad for en bekreftelse på dette.

Jeg ønsker bare å sove. Ikke ta livet mitt.

Kan jeg forvente noen ubehageligheter i morgen eller dagene som kommer? I tilfelle hvilke?

Jeg håper ikke innlegget blir slettet, for jeg understreker at detter IKKE er ment som noen selvmordsforsøk. Der vet jeg hvor grensen går.

Nå har jeg uansett en avtale om å ringe en god venn klokken ti morgen.

baremeg

Jeg kan også nevne at jeg natt til i går tok 4 pinex forte og 5 vival. Jeg har vært litt kveld nå på ettermiddagen, men tror det kanskje kan komme av stress...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest søvnløs venn

Den gode vennen din som du skal ringe til i morgen klokken ti, sitter her og leser denne meldingen.

Jeg er bekymret for deg, min venn. Lover du å ringe om det er noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

I forhold til akutt farlighet, er det Pinex forte som er problemet.

På lengre sikt er det ditt allerede eksisterende pillemisbruk som er bekymringsverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxx2121

I forhold til akutt farlighet, er det Pinex forte som er problemet.

På lengre sikt er det ditt allerede eksisterende pillemisbruk som er bekymringsverdig.

Hei igjen NHD

Du skriver at i forhold til akutt farlighet, så er det pinex forte som er problemet. Men i og med at jeg "bare" tok 6stk, for så å ta en til ca en time etterpå, så er vel det en såkalt ufarlig dose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen NHD

Du skriver at i forhold til akutt farlighet, så er det pinex forte som er problemet. Men i og med at jeg "bare" tok 6stk, for så å ta en til ca en time etterpå, så er vel det en såkalt ufarlig dose?

Det skal ikke så mange Pinex Forte til for å ta knekken på leveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxx2121

Det skal ikke så mange Pinex Forte til for å ta knekken på leveren.

Hei Dorthe.

Men det kan vel ikke skade noen ganger med litt for mange? Det er jo ingen overdose direkte. ?

Når kan leveren bli skadet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Dorthe.

Men det kan vel ikke skade noen ganger med litt for mange? Det er jo ingen overdose direkte. ?

Når kan leveren bli skadet da?

Det står i felleskatalogen

Forgiftning gir sentral stimulering, hos barn kramper, dessuten oppkast, døsighet, respirasjonsdepresjon, cyanose og til slutt koma. Paracetamol: Akutt, massiv overdosering kan gi leverskade. Den levertoksiske dose varierer fra individ til individ, men det er vanligvis liten fare for leverskader ved doser mindre enn 10 g. Symptomene kan komme etter en latenstid på 2 døgn eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miamaja

Har du tenkt på at pinex forte inneholder kodein som blir omdannet til morfin i kroppen. En tablett blir omdannet til ca 5 mg morfin. Gang dette med 6-7 og du får i deg en ganske heftig dose med morfin. Det er farlig det! I tillegg gjør morfinen deg avhengig, det er noe du ikke vil, tro meg! Få deg noe annet å sove på som ikke er så farlig og vanedannende som Pinex forte. Det er ikke sovemedisin eller avslapningsmedisin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar masse Paralgin Forte... Tar gjerne 5 om gangen eller mer. Huff.. Stakkars lever og nyrer, sier nå jeg *dødsdømt*

Hvordan skal jeg greie å avvenne meg fra dette når tilgangen er der til stadighet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...