Gå til innhold

Min søster er psykisk syk (osv)


Gjest lyver og sverter folk!

Anbefalte innlegg

Gjest lyver og sverter folk!

Våger meg inn på forumet her, kansje noen har gode råd å gi?

Situasjonen er slik:

Min godt voksne søster går til psykolog på grunn av vanskelig oppvekst(som hun påstår).

Problemet er at hun lyver og finner på ting for å sverte andre som hun ønsker hevn over.Hun er veldig hevngjerrig, og blir dypt såret over den minste ubetydelige kommentar.

Nå foreksempel, har hun i lang tid svertet en nær slektning for hele resten av slekten, bare på grunn av at hun ble såret over en slik liten kommentar(som ikke var vondt ment).Hun har spunnet opp en ekkel historie som jeg og mange andre vet at det ikke er den minste sannhet i.

Problemet er at noen tror på henne og viderefører ryktene

Om vi konfronterer henne med hennes oppførsel, svarer hun med enda mere hevn og sverting av de som konfronterer henne med det.Hun har vært slik i ca 25 år nå...

Resultatet er at vi, de fleste av hennes nærmeste ikke orker å ha noe kontakt med henne, det blir for belastende da vi aldri kan stole på henne.Hun snakker alltid før hun tenker, og er direkte ondskapsfull og bevisst ute etter å ramme andre mennesker.

Jeg kan ellers nevne at hun trøstespiser og er veldig overvektig(og derav dårlig selvtillitt), men vi mener det ikke er noen unnskyldning for å ødelegge slik for andre som aldri har ønsket henne noe vondt.

Spørsmålet er, hva gjør vi, og hvorfor driver hun på slik?Vi fatter ikke at hun vil bruke livet sitt på en så negativ måte, hun ødelegger både for seg selv og andre.Hva mener dere her inne som har litt psykologisk innsikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg mener at dere skal konfrontere henne med det. Dere skal ha nulltoleranse for slikt. Om hun ikke umiddelbart slutter, får dere gå ut med opplysniger til andre om hennes stadige løgner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...